Social platforms zijn bijna niet meer weg te denken uit de marketingmix. Meer en meer wordt verwezen naar de bedrijfs Facebook pagina. Wat veel bedrijven daarbij vergeten te vermelden is wáárom iemand deze pagina zou moeten bezoeken en wáárom iemand het merk in kwestie zou moeten ‘Liken’.
Aanwezig zijn op Facebook lijkt belangrijker dan het aloude “what’s in it for me?”.

De Facebook uitdaging, to like or not to like

De Facebook uitdaging
afbeelding

Onderzoek wees uit dat er een aantal top-redenen zijn waarom een willekeurige bezoeker specifiek jóuw merk zou willen Liken en daarmee potentieel een trouwe fan kan worden.

  • “Kan ik mijn voordeel doen met promotionele aanbiedingen?”
  • “Word ik op de hoogte gehouden van nieuwe producten?”
  • “Wordt (t.o.v. andere kanalen) exclusieve informatie aangeboden?”
  • “Kan ik mijn mening over het merk ventileren (en wordt daar vervolgens ook iets mee gedaan)?”

Brian Solis ging als test in op alle Facebook-verzoeken en trok vervolgens op zijn marketing-blog zijn conclusie: “next time you think about telling your consumers to find you on Facebook, consider telling them why

Sprout stelde daarentegen een overzicht op van 10 nederlandse bedrijven die Facebook snappen en verder gaan dan het plaatsten van persberichten: stem bij Ben & Jerry’s voor gratis ijs, maak kans op virtuele cadeautjes bij de HEMA en check de laatste nieuwtjes, acties en exclusieve winacties bij Bol.com.

De consument wordt meer en meer op zijn wenken bedient. Zet deze ontwikkeling zich door in de Business-to-Business markt? Wij horen graag jóuw mening.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu