Die goede oude tijd. Was u het ene moment ongewild middelpunt van de laatste roddel, haalde u wellicht zelfs de krant, het andere moment verdween die aandacht als sneeuw voor de zon en die krant in de kattenbak…

Werk aan uw reputatie!

Werk aan uw reputatie!
afbeelding

De opkomst van het internet zorgde echter voor een ommezwaai. Er wordt nu ook over ú geblogged, u verschijnt op nieuwssites, uw artikelen of diensten worden beoordeeld en vervolgens wereldwijd geïndexeerd door zoekmachines. Dag in, dag uit. Te goeder trouw en te kwader trouw.

Wat hoor ik in de markt? Wat doet mijn concurrent?

Goed nieuws voor uw klant, hij kan nu immers alle voors en tegens op een rij zetten om met u in zee te gaan. Maar is het ook goed nieuws voor u? Alles wat over u geschreven wordt blijft immers tot in lengte van dagen beschikbaar.

Kans of bedreiging?

U weet ongetwijfeld als de beste hoe het werkt op persoonlijk vlak: aan een relatie moet je werken. Het is niet anders als het gaat om uw zakelijke reputatie, of u nu ‘groot’ of ‘klein’ bent

Ziet u deze ontwikkeling als een bedreiging of probeert u juist uw kansen te benutten?

Online reputatie management

Public Relations, dè basis-tool als u aan uw reputatie gaat werken. Online PR kan daarbij anno 2009 niet meer ontbreken.

Ben zichtbaar binnen zoekmachines. Bied concrete en bruikbare informatie. Een goede eigen website is daarbij het startpunt. Een constante focus op (online èn offline) ontwikkelingen is daarnaast een must.

“Wat doet mijn concurrent? Wat hoor ik in de markt? Op welke sites word ik besproken? Kan ik positieve berichten benadrukken? Gebruiken om die stap hoger te komen?”

En wat als u onverhoopt negatief in de publiciteit  komt te staan? Terecht of onterecht? Laat u zich verleiden en gaat u er vol tegenin? Houdt u zich op de vlakte of probeert u zaken actief op te lossen? Kortom, loopt u risico’s of speelt u liever op safe?

Niet iedere situatie is dezelfde en vereist per gebeurtenis een goede afweging. Gefundeerde beslissingen. Wellicht de inschakeling van een specialist. Waar kunnen we u mee van dienst zijn?

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu