Blog

De vraag leek zo simpel. “Selecteer jij even een CMS?” Vol goede moed wordt de zoektocht naar een Content Management Systeem gestart. Het vergelijken van specificaties, het downloaden van demo’s, het knikken tegen wéér een programmeur die uitweidt over de meest geweldige features en functions.
De afweging tussen een uitgebreid of juist basic CMS. Open-source of met een licentie. En nét als je het denkt af te ronden komen (on)gevraagde meningen van collega’s om de hoek kijken.

Op weg naar hét ideale CMS …

Op weg naar hét ideale CMS ...
afbeelding

Legio (on)partijdige aanbieders die je graag wegwijs maken in CMS-land maar … dan lopen we vooruit op het door ons gehanteerde proces.

Selecteer jij even een CMS?

Beginnen bij de start!

Onze denkwijze: draai de zaken om. Maak de techniek ondersteunend aan jouw wensen en eisen en start met de cruciale vragen. Wat is het doel van je marketing/communicatie? Waar past in dat geheel je website? Wie gaat je online aanwezigheid onderhouden (gáát iemand dat doen?). Waar sta je met je website nu? Waar wil je naar toe groeien? Wat moet behouden blijven? Wat moet zéker anders? En, niet onbelangrijk, wat is je budget en timeline?

Met andere woorden: laat de keuze voor een CMS nooit het uitgangspunt zijn bij de ontwikkeling van die nieuwe website. Zet de kern voorop!

Hét CMS voor jouw situatie.

Van (bijna) over-de-top-uitgebreid tot super-simpel. We hebben op CMS-vlak het nodige voorbij zien komen. Diverse systemen, diverse klanten, ieder met een specifieke wens of eis. Wij hebben daardoor een duidelijke mening ontwikkeld over wat werkt en wat niet. Die ervaring deden wij op aan de concept-kant én als ‘eindgebruiker’. Implementatie laten we graag over aan de desbetreffende CMS-specialist, die kan immers het beste halen uit het geselecteerde beheersysteem. En dat ‘beste’ definiëren wij vooraf – bij voorkeur samen met onze klant –  bij het opstellen van wensen en eisen en de uiteindelijke keuze voor hét CMS. Een systeem dat het beste op de situatie aansluit.

Een nieuwe website?

Factor Tachtig denkt graag mee over het nieuwe online paradepaardje. Van concept, vormgeving, techniek tot de uiteindelijke content en promotie. We komen graag eens praten over de mogelijkheden!

Lees ook:  Meet de merkwaarde van je merk

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu