‘Marketingbureau’: 113.000 hits / ‘Communicatiebureau’: 113.000 hits / ‘Reclamebureau’: 352.000 hits (Bron: Google, augustus 2009). Mooie cijfers, maar wat is hier het inhoudelijke verschil? Is dat er? En waar vallen onze dagelijkse werkzaamheden onder? Marketing, communicatie of toch reclame?

Reclamebureau, Communicatiebureau of Marketingbureau?

Merkmakers
afbeelding

Je kunt je reclame pas effectief inrichten als je weet wat je wilt communiceren naar je doelgroep

Factor Tachtig.

Maar wie bevindt zich in die doelgroep? Daar komt de term ‘marketing’ om de hoek kijken… De volgende steekwoorden en termen verduidelijken het verschil in de markt:

  • Marketing – strategisch
  • Communicatie – tactisch
  • Reclame – operationeel

Overigens worden deze termen maar al te vaak door elkaar toegepast en is er wat ons betreft geen duidelijk aanwijsbaar onderscheid. De focus moet liggen op de keuze voor een partij met de daadwerkelijke ‘klik’. De boodschap dient immers samen overgebracht te worden!

Ter afsluiting

Wij hebben de bewuste keuze gemaakt onze diensten voornamelijk strategisch in te steken. Maar we zetten ook graag het spreekwoordelijke puntje-op-de-i. Zo bepalen we samen met u de richting die we in slaan en hoe we deze vervolgens effectief invulling geven.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu