FactorTachtigContentCafetaria

F80 Content Cafetaria: inspiratie én feest aan de lunchtafel

Categorie: , ,

Geschatte leestijd: 2 min. en 43 sec.

april 2017 - 

Het kan je haast niet zijn ontgaan: Factor Tachtig bestaat 10 jaar. En dat vieren we heel graag! We trapten ons jubileumjaar eerder al af met een Merkwaardig Boek. Boordevol analoge blogs, tips voor series en films, originele advertenties, boekrecensies en lunchinspiratie. En vooral dat laatste maakt ons blij, want de lunch is – zoals je wellicht weet – onze favoriete maaltijd van de dag. Daarom organiseren we het hele jaar door een aantal unieke lunchervaringen in ons Factor Tachtig Content Cafetaria (#F80CC). Daar serveren we niet alleen food, maar ook food for thought!

#F80CC1: Merkwaardig gedrag

In de eerste editie van het Content Cafetaria daagden Martin en Ange van Do-United ons en onze gasten uit om na te denken over sterk merkwaardig gedrag. Met vier bloedfanatieke teams doken we steeds dieper in het merk Factor Tachtig. De challenge-bel en een timer met daarop 30 seconden maakten de onderlinge strijd nog leuker…

Het doel van het Grote merkwaardige spel is om samen, al spelenderwijs, een beeld te krijgen van je eigen merk. Door middel van feitelijke vragen (hoeveel klanten hebben jullie momenteel?) en vragen waar juist een persoonlijke invulling van belang is (wat vertel je over je werk op een feestje?), krijgt iedereen inzicht in hoe de merkwaarden leven binnen een bedrijf. En dat is een goede opstap naar een organisatie vol trotse medewerkers.

winnaars merkwaardigspel #f80cc

Vanzelfsprekend speelden wij het spel met een iets grotere knipoog, maar zelfs in deze speciale editie zorgde het voor boeiende gesprekken tijdens de lunch.

Wat hebben we tijdens deze lunchsessie (opnieuw) geleerd?

  • het belang van kennis over je merkwaarden
  • dat samen een spel spelen ontzettend leuk is #nevergrowup
  • dat onze relaties een goed beeld hebben van Factor Tachtig en dat maakt ons heel trots :)

#F80CC2: Liefde voor video

Ook het tweede Content Cafetaria viel goed in de smaak! Birgit Verhoeven, verslaggever en presentator bij Omroep Brabant vertelde met een ongeëvenaard enthousiasme over het belang van video content. En dat midden in haar vastenperiode!

Video geeft in een korte tijd en op een vlotte manier een heleboel informatie. En het is een goede manier om een steeds meer video-minded doelgroep te bereiken. Een prachtige aanvulling op het arsenaal aan geschreven content, dus.

Je kunt het groots aanpakken met een filmcrew en een flink budget – zeer geschikt om je organisatie op een professionele manier op de kaart te zetten. Maar het kan ook laagdrempeliger. Met de alomtegenwoordige smartphone kun je in een korte tijd zelf een tof vlog produceren. Perfect voor persoonlijke content die om een snelle doorlooptijd vraagt.

Content cafetaria eigen vlog terugkijken

Dus gingen we maar meteen zelf vloggen! Paar ingrediënten voor een goed vlog: een overzichtsshot, een interviewtje, een detailshot en ALTIJD HORIZONTAAL FILMEN.

Wat hebben we geleerd:

  • Zelf video’s maken is helemaal niet zo moeilijk!
  • Zelf goede video’s maken is toch lastiger dan gedacht…
  • Oefening baart kunst dus hup, aan de slag! 

Wij krijgen echt een big smile van het vlog van Micha. Bedankt voor deze fantastische samenvatting van #F80CC2!

Het volgende cafetaria staat in het teken van neuromarketing. We zijn heel blij dat topdocent Eveline van Zeeland meer komt uitleggen over ons beïnvloedbare brein en welke rol het speelt in branding en marketing. 4 mei is het zover!

Wat vind jij?


Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.