Het kan je haast niet zijn ontgaan: Factor Tachtig bestaat in 2017 tien jaar. En dat vieren we heel graag! We trapten ons jubileumjaar eerder al af met een Merkwaardig Boek. Boordevol analoge blogs, tips voor series en films, originele advertenties, boekrecensies en lunchinspiratie. En vooral dat laatste maakt ons blij, want de lunch is – zoals je wellicht weet – onze favoriete maaltijd van de dag. Daarom organiseren we het hele jaar door een aantal unieke lunchervaringen in ons Factor Tachtig Content Cafetaria (#F80CC). Daar serveren we niet alleen food, maar ook food for thought!
In de eerste editie van het Content Cafetaria daagden Martin en Ange van Do-United ons en onze gasten uit om na te denken over sterk merkwaardig gedrag. Met vier bloedfanatieke teams doken we steeds dieper in het merk Factor Tachtig. De challenge-bel en een timer met daarop 30 seconden maakten de onderlinge strijd nog leuker…
Het doel van het Grote merkwaardige spel is om samen, al spelenderwijs, een beeld te krijgen van je eigen merk. Door middel van feitelijke vragen (hoeveel klanten hebben jullie momenteel?) en vragen waar juist een persoonlijke invulling van belang is (wat vertel je over je werk op een feestje?), krijgt iedereen inzicht in hoe de merkwaarden leven binnen een bedrijf. En dat is een goede opstap naar een organisatie vol trotse medewerkers.
Vanzelfsprekend speelden wij het spel met een iets grotere knipoog, maar zelfs in deze speciale editie zorgde het voor boeiende gesprekken tijdens de lunch.
Wat hebben we tijdens deze lunchsessie (opnieuw) geleerd?
Ook het tweede Content Cafetaria viel goed in de smaak! Birgit Verhoeven, verslaggever en presentator bij Omroep Brabant vertelde met een ongeëvenaard enthousiasme over het belang van video content. En dat midden in haar vastenperiode!
Video geeft in een korte tijd en op een vlotte manier een heleboel informatie. En het is een goede manier om een steeds meer video-minded doelgroep te bereiken. Een prachtige aanvulling op het arsenaal aan geschreven content, dus.
Je kunt het groots aanpakken met een filmcrew en een flink budget – zeer geschikt om je organisatie op een professionele manier op de kaart te zetten. Maar het kan ook laagdrempeliger. Met de alomtegenwoordige smartphone kun je in een korte tijd zelf een tof vlog produceren. Perfect voor persoonlijke content die om een snelle doorlooptijd vraagt.
Dus gingen we maar meteen zelf vloggen! Paar ingrediënten voor een goed vlog: een overzichtsshot, een interviewtje, een detailshot en ALTIJD HORIZONTAAL FILMEN.
Wat hebben we geleerd:
Wij krijgen echt een big smile van het vlog van Micha. Bedankt voor deze fantastische samenvatting van #F80CC2!
Tijdens de derde editie van het Content Cafetaria gaf topdocent Eveline van Zeeland ons een inkijkje in de wondere wereld van neuromarketing. In het bijzonder: wat is het effect van merken op ons brein?
In dit minicollege hoorden we over de Pepsi-paradox (in een blinde test kiezen we voor Pepsi omdat we dat lekkerder vinden, maar het merk Coca Cola heeft een hard-wired plekje in ons brein bemachtigd en dus drinken we massaal een minder lekkere cola) en de ongekende impact van het placebo-effect.
Het enthousiasme van Eveline zorgt ervoor dat zelfs het saaiste onderwerp interessant wordt, maar het valt helemaal op zijn plek bij een enerverend topic als branding en neuromarketing! Alle aanwezigen schoven met een grote glimlach aan aan de lunchtafel.
Wat hebben we (opnieuw) geleerd:
Na drie heerlijke lunches met onze klanten, vonden we het ook tijd om ons feestje te vieren met onze leveranciers. Jeroen presenteerde kort de kern van de unieke Factor Tachtig identiteit, met de vraag of iedereen ons scherp wil houden dat we hier in de toekomst niet van afwijken. Nou vooruit, in een notendop nog een keer die kernwaarden:
Geen stip maar een streep op de horizon
Waarom? Omdat de wereld nu eenmaal razendsnel verandert. Dus is het belangrijk om een goede focus te hebben op waar je in de toekomst naartoe wilt, maar met voldoende ruimte om mee te bewegen met (onvoorziene) veranderingen en ontwikkelingen. Hoe dan?
#NeverGrowUp
Waarom? Omdat die grijze massa bovenin een kostbaar bezit is voor ons creatievelingen. En dus willen we ons brein in topconditie houden. Hoe dan?
Meer dan een notendop weten over deze onderwerpen? Lees Jeroens blogs over de streep op de horizon en #nevergrowup of stel je kompas in op breedtegraad 51.569362, lengtegraad 5.3723188 en kom gezellig langs voor een kop koffie!
Dit was wat er op het voorjaarsmenu stond. In het najaar stonden er nóg meer fantastische lunches op het programma. Lees hier meer!