Jouw (potentiële) klant transformeerde de afgelopen jaren tot een informatiezoeker met het internet als the place to be. Dit heeft grote gevolgen voor zijn klantreis en aankoopgedrag. Veel potentiële klanten zijn namelijk al halverwege het koopproces voordat ze contact opnemen met een aanbieder. Ook belangrijk om in het achterhoofd te houden: 50% van de zoekopdrachten vindt online plaats*. Het mooie hiervan is dat in deze digitale speurtocht een belangrijke taak voor merken is weggelegd. Namelijk: inbound marketing. Je helpt hiermee je doelgroep bij een aankoop door met de juiste boodschap (content) op de juiste plek (context) te zijn. Maar hoe zet je dit nu in voor jouw merk?

Inbound marketing uitbesteden: wel of niet doen?

Inbound marketing uitbesteden: wel of niet doen?-[tag]
afbeelding

Inbound marketing a.k.a. content marketing

Inbound marketing noemen wij ook nog wel eens content marketing: al jaren een onderdeel van ons dienstenpakket. In onze ogen is content namelijk een krachtige tool om een duurzame relatie op te bouwen met je klant. Net als een kunst te weten wanneer, wat in te zetten en voor wie. Vraag je daarom eens af met welke vragen je doelgroep rondloopt in de verschillende fasen van het aankoopproces. Een antwoord formuleer je vervolgens door zinvolle, behulpzame én inspirerende content te ontwikkelen en te distribueren, die van toegevoegde waarde is voor potentiële kopers.

Zie het als een strategie die ervoor zorgt dat potentiële klanten naar jou toe komen. Door verdiende aandacht in plaats van paid media. Met een duurzaam effect uiteraard. Dat bereik je níet door je boodschap op te dringen en ook níet door jezelf aan te prijzen. Pas als je in staat bent om het verschil te maken met sterke, gewaardeerde – en dus gedeelde (earned media) – content waar je prospects op dát moment behoefte aan hebben, zijn wij er van overtuigd dat je het koopgedrag van je doelgroep positief kunt beïnvloeden. Als return on investment mag jouw merk vervolgens rekenen op tevreden klanten die blij zijn met hun weloverwogen aanschaf. En dus met jou!

Wat we van jou verwachten

Bij inbound marketing komt een naadloze samenwerking van verschillende componenten kijken. En daar helpen we je graag bij. Het is echter een vorm van pull marketing welke je niet helemaal kunt uitbesteden. Wij hebben namelijk jouw input nodig! Zo is je merkkompas belangrijk om je herkenbaarheid onder je doelgroep te blijven waarborgen. En hoewel je je bij ons goed kunt laten adviseren over de totstandkoming daarvan, ben jij verantwoordelijk voor het draagvlak binnen je organisatie. Uiteraard kunnen we je wel helpen om intern alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Ook jouw thought leadership kunnen wij niet helemaal voor je invullen. Want alleen jij kent jouw product, dienst en de markt tot in de puntjes. Wij kunnen deze kennis vervolgens wél omtoveren in geweldige content. En als we deze ook nog eens op de juiste plek op het juiste moment verspreiden, zorgen we er samen voor dat jouw klanten ambassadeurs van je merk worden!

Wat je aan ons over kunt laten

Door onze ruime ervaring in de ontwikkeling van content én het aantrekkelijk vormgeven daarvan zorgen wij voor dat spreekwoordelijke duwtje in de rug. Of dat nu een infographic, blog, whitepaper, ebook of een meervoud daarvan is. Of het nu gaat om het herschrijven van een artikel of dat we op basis van een interview – ghostwriting – een mooie storyline voor je uit mogen werken: wij lezen en leren ons graag in jouw wereld in. Zodat jij die thought leader bent, wordt en blijft die je wilt zijn.

Daarvoor moeten we eerst je doelgroep helder voor ogen krijgen. Ook iets waar we je graag bij ondersteunen door bijvoorbeeld buyer persona’s – fictieve beschrijvingen van (potentiële) klanten – te creëren. Ten slotte is ook onze kennis van marketing (automation) en data analyse een mooi ingrediënt dat we voor je kunnen toevoegen aan het recept dat inbound marketing heet.

Samenwerken in plaats van uitbesteden

Zoals we al zeiden is samenwerken beter dan volledig uitbesteden. Samen naar een gezamenlijk doel toewerken – de streep op de horizon – met tussentijds voldoende ruimte voor evaluatie, bijsturen en vooruitplannen. Wanneer starten wij samen met inbound marketing a.k.a. content marketing?

Lees ook:  Ieder kind verdient een kans!

Benieuwd hoe wij samen inbound marketing kunnen opzetten en inrichten? En bovenal hoe we het gaande houden? We komen graag langs om over jouw uitdagingen te praten in het ontwikkelen van leads, zodat jij je deals kunt sluiten!

* Bron: HubSpot

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Jeroen

    Menu