Inspiratie over die onderwerpen doe ik op in het tijdschrift Monocle. “Monocle biedt internationaal platform aan global affairs, business, culture & design. De medewerkers en correspondenten van dit mediahuis wonen en werken in alle windstreken. De missie van Monocle is ‘to keep an eye on the world’. Dat doen ze dan ook. En goed.

“Trends, bijzondere projecten, wereldsteden en business ideeën blijven boeien(d).”

“Trends
afbeelding

Snuffelen in boekwinkels.

Ik en mijn vriendin hebben de – voor sommigen wellicht merkwaardige – gewoonte om in het buitenland een tijdschrift- of boekwinkel binnen te lopen en nieuwsgierig rond te snuffelen naar interessant, buitenlands leesvoer. In Reims, Frankrijk liep ik tegen dit Engelstalige magazine aan. Inmiddels heb ik al een aantal jaren een abonnement. Ik haal uit iedere editie nieuwe inspiratie voor Factor Tachtig, mezelf, klanten en gelieerde projecten.

Mijn Monocle-momenten.

De onderwerpen die aan bod komen, spreken me aan. Dit blad wordt per editie dikker en het is (bijna) onmogelijk om alles bij te houden. Toch zorg ik voor mijn ‘Monocle-momenten’. De trends, bijzondere projecten, aandacht voor wereldsteden en business ideeën blijven boeien(d).

In dit blad las ik ooit een business report over Uniqlo, de Japanse tegenhanger van de H&M. In Shanghai heb ik vervolgens de hele winkel leeg gekocht en ging ik met een volle koffer terug. Het magazine volgt nieuwe ontwikkelingen en trends in, bijvoorbeeld, Brazilië of Japan op de voet. Soms frustrerend want niet altijd binnen handbereik, maar altijd prikkelend en interessant om over te lezen (en om over te dromen).“

Check Monocle zelf!

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Jeroen

    Menu