
Categorie:
Merkstrategie
Blader door de 21 blogs.


Account Based Marketing: hoe versier je een professional?
januari 2019 - Direct mail, email, content, social media. Het doet niet meteen denken aan een romantische date met rozengeur en maneschijn. Toch is een klantspecifieke marketingbenadering, ofwel Account Based Marketing (ABM), vergelijkbaar met een versierpoging. Ik werkte het afgelopen jaar samen met...
Zo schrijf je slimme content voor je chatbot
maart 2018 - Natuurlijk, in 1966 zag het MIT-project Eliza al het levenslicht, maar twee jaar geleden leek het wel alsof élk bedrijf insprong op de chatbot-trend. In 2016 bleek dat chatbots een (marketing)tool zijn die twee kanten op werkt: óf je gaat...
F80 Content Cafetaria: aan al het goede komt helaas een eind…
november 2017 - Dat was het dan. De allerallerlaatste – aaaaaaaaaah nee – lunchsessie in ons Content Cafetaria. Het jubileum-feestjaar van Factor Tachtig is bijna ten einde. In 2018 bestaan we niet meer 10 jaar, maar 11 jaar… Wat hebben we genoten dit...
F80 Content Cafetaria: het feest gaat gewoon door!
oktober 2017 - 2017 is een jaar vol feest. Want dit jaar bestaan we namelijk 10 jaar, mocht het je ontgaan zijn ;-) Feestjes vieren we liever niet alleen, maar met een goed gezelschap: onze klanten en leveranciers. Daarom hebben we het Factor...
Durf jij je merk toe te vertrouwen aan de influencer?
september 2017 - Of ik een handtekening had gevraagd? Nee… Maar het is juist díe vraag van mijn dochter die me aan het denken zette. Begin deze zomer ontmoette ik ‘Gewoon Thomas’ op het Nationaal Influencer Marketing Event van het NIMA. En eerlijk?...
F80 Content Cafetaria: inspiratie én feest aan de lunchtafel
april 2017 - Het kan je haast niet zijn ontgaan: Factor Tachtig bestaat 10 jaar. En dat vieren we heel graag! We trapten ons jubileumjaar eerder al af met een Merkwaardig Boek. Boordevol analoge blogs, tips voor series en films, originele advertenties, boekrecensies...
Archetype: geef je merk karakter
februari 2017 - Jouw merk is uniek, maar toch herkenbaar. Dat is helder voor jou, maar hoe zorg je dat je dat communiceert? Belangrijker nog: hoe zorg je dat jouw collega’s hetzelfde communiceren? En dan hebben we het over al je collega’s, van...
De zin en onzin van een marketingstrategie
juli 2016 - Voor veel marketingprofessionals is een marketingplan maken ‘gewoon’ het rijtje aflopen: bedrijfsstrategie — merkidentiteit — product- of dienstpositionering — doelstellingen — marketing middelen. Gewoon van A naar B. En dan het liefst eens per jaar een plan schrijven, bij voorkeur...