verhaal-achter-factortachtig-factor80

Het verhaal achter Factor Tachtig

Categorie:

Geschatte leestijd: 2 min. en 47 sec.

januari 2007 - 

We kijken er met gemengde gevoelens op terug. Beatrix neemt het stokje over van Juliana. Ruud Lubbers brengt het tot een derde termijn. Irak, Iran, Suriname en Afghanistan houden de oorlogsmachine goed op gang en in Miami zitten Sonny en Rico wekelijks achter de slechteriken aan. Er steekt een (briesje) op.

De tachtiger jaren

Madonna en Michael Jackson stijgen tot ongekende hoogte met Neerlands trots Doe Maar en Frank Boeijen in hun kielzog. Ook lukt het eindelijk eens die bal te krijgen waar hij hoort tijdens het EK in ’88…

Buiten de videorecorder, de Compact Disc en de Rubiks kubus doet de homecomputer zijn intrede! Nog worden we warm van namen als Atari, Amiga, Commodore 64 en ZX Spectrum. Wat staat de wereld te kijken van het besturingsplatform van het dan nog kleine Microsoft; MS-DOS maakt zijn opkomst.

Grotere bedrijven en overheidsinstellingen maken gebruik van intranet en in de VS wordt deze trend gecombineerd met het al langer bestaande ARPANET. Internet ziet het levenslicht en de (wind) wakkert verder aan…

Een nieuwe eeuw breekt aan.

Wie had het kunnen denken. Beatrix heeft het stokje nog steeds niet doorgegeven. Ruud Lubbers verschijnt nog regelmatig in het nieuws. Irak, Iran en Afghanistan doen nog steeds hun best om de oorlogsmachine niet stil te leggen. In Miami rijden de nazaten van Sonny en Rico rond, ditmaal op het grote scherm. Madonna is nog steeds groot en Michael blijkt meer van klein te houden terwijl Neerlands trots inmiddels schuil gaat achter namen als Marco Borsato en Frans Bauer. Het voetballen schijnt vandaag de dag niet meer zo vlot te lopen…

Een CD-speler heeft iedereen en wordt alweer snel vervangen door zijn MP3-broertje. De video-recorder is roemloos in de prullenbak verdwenen om plaats te maken voor de DVD. Als speeltje heeft de Rubiks kubus een goede vervanger gevonden in de X-Box. Maar juist die PC… die is simpelweg niet meer weg te denken uit ons leven. Zowel prive als op het werk is dit gereedschap nummer 1. MS-DOS is vervangen door Windows en Mac OSX. Internetten kun je voortaan draadloos en op hoge snelheid, desnoods mobiel…

Het briesje uit de vorige eeuw is inmiddels met factor tachtig overgegaan in een (orkaan) van formaat. De ontwikkelingen vliegen ons in sneltreinvaart om de oren en steeds meer mogelijkheden zien het licht. Vragen die 25 jaar geleden niet relevant waren zijn inmiddels niet meer weg te denken. Hoe ga ik om met mijn online kansen? Verras ik mijn klanten met een pakkend concept? Hoe promoot ik mijn site? Hoe maak ik gebruik van adwords, bannering of andere online vermeldingen? Houdt ik mijn website up to date? Vermeldt ik mijn online traject in mijn offline communicatie? Hoe volg ik de contacten die via mijn site komen op?

Kortom; ben ik te vinden op het web, wat doe ik uiteindelijk met die (on)vindbaarheid en wat dient er te veranderen? Dit vraagt van jou, als bedrijf, meer en meer. Vlieg je mee op deze wind of laat je jezelf van je voetstuk blazen? Factor tachtig denkt met je mee, zowel op korte als op lange termijn, jaagt idee├źn aan en komt verrassend en creatief maar bovenal effectief uit de hoek.

Factor tachtig maakt je merk

De orkaan is nu pas echt losgebroken, zorg dat je stevig staat, houd Factor Tachtig in de gaten of neem contact met ons op.