Beter dan echt

Auteur: Jane Mcgonigal
Publicatie: 2012


Ze maken ons slimmer, socialer, gelukkiger: Games!

Al eeuwen worden spellen ingezet als verbindende factor. Computergames waren ooit een niche, maar is aan een grote opmars bezig. Bijna iedereen ‘gamed’ wel, van grote en complexe spellen tot bescheiden puzzlegames. Van Playstation tot mobiel. Is het problematisch dat zoveel mensen zich terugtrekken in de digitale wereld? Jane McGonigal – gamedesigner en onderzoeker – zegt: ‘Gaming can make a better world‘.

“The opposite of play isn’t work. It’s depression.”

Is er iets mis met de realiteit? Waarom speelt gaming anders zo’n grote rol in onze samenleving? ‘Beter dan Echt’ gaat een stap verder: Hoe kunnen we gaming inzetten als creatieve en effectieve werkwijze? Op scholen. Door overheden. Door merken…

Daag je werknemers uit! Til je merk samen naar het volgende level. Gamers zijn goed in samenwerken. Creëer een doel, regels en zorg voor voldoende terugkoppeling. Al snel staan de eerste – vrijwillige – deelnemers te trappelen. Ook falen moet leuk zijn: Spectaculair uit de bocht vliegen of het spel beëindigen?

Game on!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu