Blue Ocean Strategy

Auteur: W. Chan Kim, Renee A. Mauborgne
Publicatie: 2015


 Psst! Heb jij al gehoord over ‘de toekomst van het bedrijfsleven’?

De ‘Blue Ocean Strategy’ veroverde de hele wereld. Al meer dan vijftien jaar is deze term een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Ga jij de ‘Blue Ocean’, vol prachtig kleurrijk koraal, veroveren?

Wist je dat je je ook positief kunt onderscheiden van je concurrenten? Chan Kim en Reneé Mauborgne weten zelfs hoe:

Stop looking to the competition. Value-innovate and let the competition worry about you.

Levert het geen toegevoegde waarde? Overboord ermee! Ga op zoek naar je klant en houd haar goed in het vizier. Volg haar koers. Vervolgens sla je je zeilen in de wind van innovatie en voor je het weet vaar je vredig over de ‘Blue Ocean’. Want wat is het alternatief? Een bloederige, rode oceaan gevuld met de wrakken van schepen die elkaar hebben doodgevochten om een alsmaar kleiner winstmarge.

Laat de concurrentie voor eens en altijd achter je. Schep kansen. Creëer vraag. Ontwikkel en ontdek een geheel nieuwe markt. Stel je zelf in een ander daglicht en kom beter uit de verf dan ooit!

Met een uitgebreide studie onder 150 bedrijven bieden Chan Kim en Reneé Mauborgne meer dan genoeg goede voorbeelden en inspiratie voor een optimistische toekomst voor jouw organisatie.

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu