Brandwashed

Auteur: Martin Lindstrom
Publicatie: 2012


Heb je wel eens nagedacht over waarom je de dingen die je koopt, koopt? Was dat echt jouw keuze? Of werd je achter de schermen gemanipuleerd?

Verslaving. Nostalgie. Angst.
Psychologische trucs van marketeers, die ons over halen om te kopen.
Van baarmoeder tot aan het graf. Dít zijn de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld!

Martin Lindstrom staat al meer dan twintig jaar aan de frontlinie van de merkenoorlog. Hij weet als geen ander op welke manier je wordt verleidt en in de val wordt gelokt door marketeers en adverteerders. Grote ondernemingen maken veelvuldig gebruik van psychologische onderzoeken om zo de consument te bereiken. Ze weten alles over onsen leggen dat zorgvuldig vast, zodat ze je kunnen ‘brandwashen’. Dat begint al met één like op Facebook!

“75 percent of spontaneous food purchases can be traced to a nagging child. And one out of two mothers will buy a food simply because her child requests it. To trigger desire in a child is to trigger desire in the whole family.”

Een paar van zijn opzienbarende ontdekkingen? De manier waarop jonge kinderen worden beïnvloed, hoe verslavende stoffen worden toegevoegd en hoe onze vrienden en buren de grootste verleiders zijn… 

Martin Lindstrom legt deze slimme marketingtrucs onder de loep en drukt je met je neus op de feiten! We worden allemaal gebrandwashed, en nu kun jij ontdekken hoe.

Een echte eye-opener voor jou als consument!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu