De Plakfactor

plakfactor

Auteur: Chip Heath, Dan Heath
Publicatie: 2010


Wat maakt je merk succesvol?

Simple.

Unexpected.

Credible.

Concrete.

Emotion.

Stories.

Dát is SUCCES! Dát blijft plakken!

Ons geheugen werkt op een vreemde manier. De meest obscure feiten kunnen we moeiteloos opdreunen, maar tien nuevo woordjes voor die cursus Spaans zijn een monumentale opgave. Maar waarom is dat zo? En hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap, net als die pakkende songtekst, in het hoofd van je publiek blijft kleven.

‘Make it Stick’, is de boodschap van Chip en Dan Heath. Of je nu schoenen verkoopt, een BMWs in de markt zet of adviseur bent, zorg dat het plakt! Zorg dat je klant jouw boodschap begrijpt, onthoudt én verder vertelt. Het werkt hetzelfde als klittenband: hoe meer haakjes, hoe beter! De gebroeders Heath leggen in dit boek uit hoe je met zes belangrijke eigenschappen je idee ‘sticky’ maakt.

“The most basic way to get someone’s attention is this: Break a pattern.”

Bestrijd ‘de Vloek van Kennis’ – wanneer we eenmaal kennis hebben, kunnen we ons onmogelijk voorstellen hoe het is dit niet te hebben. Vestig de aandacht op jouw merk! Pak de kern van je boodschap en breng die over op je klant. Concreet. Geloofwaardig. Met gevoel én met een verhaal. ‘De Plakfactor’ laat je merk gegarandeerd plakken!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu