Digitale verleiding

Auteur: Maurits Kaptein
Publicatie: 2012


Een onlinewinkel mag blij zijn wanneer 5% van de bezoekers daadwerkelijk iets aanschaft. Een gemiddelde boekhandel haalt 25%. Waar zit dat verschil? Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Juist, de intuïtie van de rasverkoper! Waarom is de klant er? Wil de klant kwaliteit of een koopje? Maar hoe doe je dit digitaal?

“Ons perifere systeem weet eigenlijk niet goed wat wel en niet een goede deal is, en is altijd op zoek naar simpele vergelijkingen om snel een keuze te kunnen maken.”

Ethisch zijn we het er nog niet helemaal over eens: het beïnvloeden van de consument. Noem het liever ‘inspelen op de individuele voorkeuren en behoeften’. Een eitje als je klant voor je neus staat, maar digitaal? Maurits Kaptein leert je de kunst van de digitale verleiding. Ook jij kunt online je klant aanspreken en aansporen tot bepaalde acties.

‘Digitale verleiding’ neemt je mee in de psychologie achter online verkopen. De technologische mogelijkheden lijken oneindig, maar hoe ver wil jij gaan?

Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu