Hebbes

Auteur: Adriaan Oomen
Publicatie: 2012


Luister jij naar je klant? Adriaan Oomen raad je aan dat zeker te doen! Een verfrissende kijk op merkpositionering. Klinkt veelbelovend, toch?

In dit boek legt Adriaan uit hoe je tot een succesvolle merkpropositie kunt komen. Hij serveert geen toverformule, je zult er wat voor moeten doen. Zonder wrijving geen glans zeggen ze wel eens. Daar kunnen we aan toevoegen: zonder toewijding geen resultaat. Geen populaire boodschap in de door ‘likes’ en ‘volgers’ gedomineerde markten anno nu. Toch zal je het moeten, hard werken, je ergens in verdiepen, je onderscheiden plek proberen te vinden, uitzoeken wat je echt voor je klant kunt betekenen, de plek van je concurrent in beeld brengen, een propositie maken. En al die andere best wel taaie materie – zoals Adriaan het zelf beschrijft.

Waarom gaan we nog altijd van onszelf uit bij het kiezen van een marktpositionering? ‘Hebbes’ gaat daarentegen over het vangen van je klant. Daar geeft Adriaan de drie Bs voor:

“Behoefte. Belofte. Bewijs.”

Wat zijn de behoeften van je klant? Met welke belofte beantwoord jij die behoeften? Heb je daar ook bewijs voor? Tel klantbehoeften op bij je onderscheidende kwaliteiten. Et voila: een merkbelofte, die het hart van je klant doet smelten. Hebbes!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu