Niet alles is te koop

Auteur: Michael J. Sandel
Publicatie: 2012


Past dit boek wel bij MerkWaardige boeken?

Daar hebben we tijdens de aanschaf en het lezen van de eerste hoofdstukken zeker aan getwijfeld. Echter is ethiek en moraal iets wat de laatste tijd steeds vaker de kop opsteekt. Iets waar je als merk wel degelijk iets mee te maken hebt! Passen de privacyregels van je website wel bij je merkprincipes en is het maken van reclame voor bepaalde producten wel gewenst?

Niet alles is te koop geeft je geen kant-en-klare antwoorden, maar belicht het onderwerp markt-denken van diverse kanten waardoor je jezelf wel meer een beeld kunt vormen van de omvang van ethiek en wat jij er als merk mee wilt/kunt. Waar ligt voor jou de grens? Waar ligt voor jouw merk de grens? Hoe beschermen we morele waarden en publieke goederen die niet te koop zijn?

“It isn’t easy to teach students to be citizens, capable of thinking critically about the world around them, when so much of childhood consists of basic training for a consumer society.”

Het is geen boek waar je vrolijk van wordt, maar waar je wel eens serieus over na zou moeten denken!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu