The Tipping Point

Auteur: Malcolm Gladwell
Publicatie: 2001


Één tevreden klant kan je hele restaurant vullen. Plotseling. Onverwacht. Komt succes dan uit de lucht vallen? Of zit er meer achter?

Malcolm Gladwell, journalist voor de New Yorker, spreekt van ‘The Tipping Point’. Hét moment, waarop een idee zich als een sociale epidemie verspreidt. Details maken het verschil tussen glorie en vergetelheid. Hij komt met tal van voorbeelden. Waarom werd Sesamstraat bijvoorbeeld een grote hit, en wat leerden andere programma’s hiervan? Waarom worden sommige mensen kettingrokers, terwijl andere mensen de tabak links laten liggen? Gladwell vult deze aan met psychologische en sociale theorieren, wat het boek interessant en zeer leesbaar maakt.

“If you want to bring a fundamental change in people’s belief and behavior…you need to create a community around them, where those new beliefs can be practiced and expressed and nurtured.”

Kleine ideeën die een revolutionair verschil maken. Jouw ideeën! Voor je merk. In je markt. Zelfs in de wereld.

Laat niets aan het toeval over. Omarm al je ideeën. Grijp kansen. Plotseling, onverwacht, kan elk idee – hoe klein ook – een gigantisch succes worden!

Is jouw idee besmettelijk genoeg?

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu