Thought Leadership

Auteur: Mignon van Halderen, Kym Kettler-Paddock, Craig Badings
Publicatie: 2013


Thought Leadership. Veel bedrijven willen een thoughtleadershippositie opbouwen. Maar wat is dat? Hoe doe je dat? Wat levert het op?

Hoe kom je tot een novel point of view? Of belangrijker nog: hoe draag je die uit? En als je deze hebt, hoe zorg je dan voor een concrete uitkomst hiervan?

De antwoorden van auteurs Mignon van Halderen, Kom Kettler-Paddock en Craig Badings volgen elkaar in rap tempo op. Onder andere met de definitie van ‘Thought Leadership’, die in dit boek gehanteerd wordt: ‘Het uitdragen van een novel point of view dat stakeholders vernieuwend naar relevantie thema’s laat kijken; met als doel stakeholders betekenisvolle inzichten en oplossingen te bieden voor hun kwesties of problemen.’

“Organizations that progressively contribute to imagining, shaping and promoting new realities are often today’s thought leaders. It’s not just about their innovations; there is more to it than that. It’s by virtue of their ability to translate their thought-provoking convictions into real behaviour and results that they are called thought leaders in a society of change.”

Relevante praktijkvoorbeelden van vijf verschillende bedrijven vormen een sterke aanvulling op de theorie. Het complete plaatje rondom ‘Thought Leadership’ wordt daardoor snel duidelijk.

Ontdek de Thought Leader in jou! Met dit boek leer je hoe je hier op een strategische manier vorm aan kunt geven. Een boek voor directeuren, managers, consultants en studenten.

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu