Whiplash

Auteur: Jeff Howe, Joi Ito
Publicatie: 2016


Moet het internet werd alles dat digitaal was sneller, goedkoper en kleiner. Wat nog niet digitaal was, volgde al snel. Deze revolutie had grote gevolgen voor de technologie, maar zeker ook in de communicatie. Deze twee samen veranderden de natuur van innovatie. Een ware revolutie.

Een snelle groei gaat zelden zonder groeipijnen. Strategische blunders en buitengewone leertrajecten zijn er dan ook meer dan genoeg geweest. Wat kunnen we hiervan leren? Een heleboel!

Omdat deze periode van innovatie en groei nog lang niet achter ons ligt, hebben Joi Ito en Jeff Howe negen organisatieprincipes geformuleerd om deze tumultueuze periode succesvol door te komen.

“Are you ready for brain implants? Wait, don’t answer. Change doesn’t care if you’re ready. Change outpaced humans sometime late in the last century.”

Het maakt niet uit in welke industrie je werkzaam bent. Deze universele handvatten die Ito en Howe aanreiken zijn perfect om je aan te kunnen passen aan de alsmaar verder evoluerende en tevens onvoorspelbare markt.

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu