Een complex verhaal verduidelijken? Gebruik een storygraphic!

Klant: Heijmans
Een complex verhaal verduidelijken? Gebruik een storygraphic!
Alt Text!

Een gedetailleerd en complex verhaal helder en begrijpelijk weergeven. En bij voorkeur in één oogopslag. Daar is een op maat gemaakte storygraphic bij uitstek geschikt voor. Waarom? Het brein wil beeld zien!

De vraag van Heijmans, BeSense en CSU:

Heijmans, BeSense en CSU bundelen momenteel hun krachten voor een veilige terugkeer van werknemers naar de werkomgeving binnen de nieuwe anderhalvemetereconomie. Waar Heijmans zich in deze samenwerking vooral richt op het optimaliseren van het binnenklimaat, maakt BeSense veilige werkplekken en routes inzichtelijk en zorgt CSU voor een hygiënische en schone werkomgeving. Kortom, een combinatie van slimme technologie, experts en middelen. De vraag die daarbij opkwam: ‘hoe kunnen we dit aanbod compact en overzichtelijk communiceren?’

Inlezen en schetsen van een storygraphic

Waar de storygraphic begint? Inlezen! Nadat we alle aangeleverde informatie hebben uitgeplozen, begint de fase waarin we ordenen, schuiven en schetsen. Wat is de rode draad? Wat zijn hoofd- en bijzaken? Is er aanvullende data te vermelden? En in welke volgorde gaan we deze informatie aanbieden? Maar ook: welk design past bij het verhaal?

We kijken tijdens de schetsfase hoe icons, illustraties, cijfers of teksten deze rode draad nóg verder kunnen verduidelijken. Staat deze schets, zijn wij overtuigd van de insteek én is de klant akkoord? Dan begint 'het grote uitwerken'. Kortom: onze designers gaan in deze fase helemaal los. 😉

infographic schets

Een visueel verhaal in wording

De schets dient dus als inhoudelijk én visueel uitgangspunt bij de verdere uitwerking van de daadwerkelijke storygraphic. Titels en teksten krijgen hun plek en worden waar nodig inhoudelijk aangevuld. Icons en illustraties worden vormgegeven. En, er wordt - gezien de samenwerking tussen Heijmans, BeSense en CSU - een neutraal kleurpalet en font geselecteerd. Kortom, de storygraphic begint te leven. Een opzet die de klant, eenmaal afgerond, online en als salestool in kan zetten.

Heijmans-veilig-weer-naar-het-werk-storygraphic

Van complex naar simpel

Een diepgaand verhaal met veel details dat visueel en overzichtelijk wordt gepresenteerd. Heijmans, BeSense en CSU gingen je voor.

Heb je een complex verhaal te vertellen en zoek je naar een manier om dat helder in beeld te brengen? Misschien heb je zelfs al een concreet idee dat nog uitgewerkt moet worden. Neem eens contact met ons op! Onze designers gaan graag met je aan de slag!

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Robert


Robert van de Wiel

Merkvormer

040 7470161

    Menu