Merkontwikkeling door de jaren heen

Merkontwikkeling door de jaren heen

Klant: Clavis

Van startup naar de nieuwe standaard

Clavis is een van de snelst groeiende financiële serviceverleners. De belofte van Clavis: komen tot solide vermogensbeheer en groei, met de klant nadrukkelijk in de driver’s seat. Op dit moment telt team Clavis meer dan 40 medewerkers, en heeft de financieel serviceverlener door de jaren heen de nodige nieuwe cliënten verwelkomd. Tijdens het groeiproces verzamelt Clavis keer op keer de Gazellen-prijs, jaarlijks uitgereikt door Het Financieele Dagblad aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Kortom, Clavis is booming.

Tien jaar aan merkontwikkeling 1

Een evolutie naar je kern

Ons succesverhaal? Dat we al jaren meegroeien en -werken met Clavis. Startend in 2008 met 2 medewerkers, één client en de behoefte aan een huisstijl.

Vanuit het logo, een eerste visitekaartje, de website, enkele visuals en een huisstijlhandboek werden we enkele jaren later betrokken bij de eerste inhoudelijke en visuele herijking: Clavis 2.0. In 2018 pakten we - midden in het jubileumjaar - door op de ingeslagen weg bij de doorontwikkeling van Clavis 3.0. In deze stap werd - samen met de klant - de merkstrategie verder uitgewerkt en in een merkkompas gegoten. Het vangen en vertalen van de interne cultuur, onder meer door middel van interviews, was daarbij een belangrijk onderdeel van het proces.

De complexe dienstverlening van Clavis werd na een creatief proces uiteindelijk teruggebracht naar de kern en vertaald naar ‘de nieuwe standaard (in familievermogen)’. Dé basis waarop Clavis zowel zijn bedrijfsvoering als uitingen door kan bouwen. Een serie animaties onderstreept deze claim en maakt snel inzichtelijk waar Clavis en, meer specifiek, de diensten vermogensbeheer, directe investeringen, operations en bescherming persoonlijke levenssfeer voor staan.

Tien jaar aan merkontwikkeling 2

In 2021 en 2022 werd de volgende stap gezet en de huisstijl verder aangescherpt, lanceerden we onder andere een volledig nieuwe website en lichtte we 'het nieuwe thuis' van Clavis uit.

Clavis blijft zo klaar voor de toekomst. Wij groeiden mee van uitvoerende naar meedenkende partij. Twee zaken waar we erg trots op zijn.

Groei met de juiste merkstrategie

Ongeacht je sector, doelgroep of de grootte van je bedrijf, jouw merk groeit door middel van de juiste merkstrategie. Wij groeien graag met je mee 😊

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Jeroen


Jeroen van IJzendoorn

Merkstrateeg

040 7470161

    Menu