Een toekomstbestendig merk: je merkkompas leidt de weg
Dit is Holland High Tech
Holland High Tech is de topsector High Tech Systemen en Materialen. Bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheden werken in het ecosysteem intensief samen aan innovaties in publiek-private samenwerkingen. Teams van experts ontwikkelen binnen Holland High Tech in vijftien roadmaps (sleutel)technologieën die structurele oplossingen bieden voor uitdagingen op het gebied van klimaat, duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en mobiliteit. Waar konden we hen mee helpen?

Merkkompas met de juiste focus
In onze samenwerking met Holland High Tech ging het initieel vooral over het volgende vraagstuk: ‘Hoe maak je duidelijk wat je als Holland High Tech doet?’. Om die vraag te beantwoorden, gingen we in een werksessie – met behulp van de 23plusone methode – op zoek naar de drijfveren, de streep op de horizon en bepaalden we aansluitend het archetype. Natuurlijk mocht een passende tone-of-voice daar niet bij ontbreken.
Dat alles leidde in de vorm van een merkkompas tot de juiste focus en de handvatten, waarmee Holland High Tech zich goed en eenduidig aan de verschillende doelgroepen kan laten zien. Een merk dat zowel op emotie als feiten scoort. Hoppa! 🔥 Maar hold on, we’re not done yet.
Een nieuwe website
Na een enthousiast ontvangen merkkompas kregen we vervolgens de opdracht om ook de website te vernieuwen. De voormalige website voldeed namelijk op een aantal vlakken niet meer aan de wensen en eisen van Holland High Tech. Of we deze meer beeldend en verhalend wilde maken en de juiste balans wilde vinden tussen informeren en inspireren. De website moest daarbij klaar zijn voor de toekomst en goed bruikbaar zijn voor de doelgroep en eigen collega’s. Zowel aan de voor- als de achterkant. Aan de slag!
Focus op functioneel ontwerp
Hoe wordt de site zo ideaal mogelijk ingedeeld? Welke pagina’s staan waar, met welke functionaliteit en flexibiliteit dienen we rekening te houden en welke unieke stramienen zien we ontstaan? Team design dook in het diepe. Na een inventarisatie van wensen, eisen, huidige situatie én gebruikmakend van de kennis die we opgedaan hadden in het merktraject, kwamen we tot een geoptimaliseerde opzet van de structuur én een functioneel ontwerp waar de bezoeker het beste tot zijn recht komt.

Merk visueel maken
Om het project verder vorm te geven, lieten we de huisstijl los op de door ons uitgewerkte draadmodellen. Daarbij hielden we de websitebezoeker scherp in ons achterhoofd. Wat vindt hij of zij fijn? Wat is gewenst en handig? Ook hielden we rekening met de correcte ‘responsive’ uitwerking van de diverse schermen en garandeerden zo de juiste uitstraling van desktop tot mobile. Om het geheel tot leven te brengen, dachten we aansluitend mee met het in beweging brengen van paginaonderdelen door middel van motion design.
Al gedurende het functioneel ontwerp hielden we een kort lijntje met de technische partner. Afsluitend deden we een overdracht van het grafisch ontwerp en gaven daar mee het websitestokje over.

Klaar voor de toekomst
Maar écht klaar waren we daar mee niet. En daar waren we stiekem wel blij mee. We bleven in contact met de technische partner en Holland High Tech om samen het maximale uit al deze stappen te halen. Dat betekent dat we uiteindelijk ook aanhaakten bij de uitwerking van content, de doorvertaling naar front- en backend op de voet volgde, mee werkten aan de vulling van het CMS en een bijpassende nieuwsbrief uitrolden. Enthousiast werkten en creëerden we door.
Bij de afronding van deze opdracht keken we elkaar aan. We waren het erover eens: nu is het merk sterk.
Holland High Tech is klaar voor de toekomst. Zowel het merk als de website. 🌏 Kunnen we jou ook helpen aan een toekomstbestendig merk? Schuif gerust eens bij ons aan!