Een sterk merk bouwen met een passende huisstijl
Doorgroeien naar de volgende stap als bedrijf
Een toekomstbestendig en sterk merk bouwen. Dat is waar Jet Smits, een jong, groeiend bedrijf op het gebied van advies, project- en bedrijfsuitvoering, IT en data, naar op zoek was. Een interessante en uitdagende opdracht voor ons gehele team. Zo bouwden we mee aan de merkwaarden, bedachten we een originele, nieuwe naam (InIn) en ontwierpen we een passende huisstijl. Het allerleukste van dit project? Dat we nog altijd bezig zijn met het verder uitbouwen van het merk én het maken van toffe uitingen voor InIn!

Creatieve brainstormsessie en workshop
Door middel van een uitgebreide brainstormsessie en workshop, kwamen de eerste merkwaarden van InIn tevoorschijn. En dat blijkt het archetype ‘hero’ te zijn. Ze zijn doelgericht, ze begrijpen welke uitdagingen er zijn. Ook het merkoptimum werd na deze sessie opgesteld. De eerste stappen waren gezet. De naam ‘InIn’ werd gekozen. InIn: kort en krachtig, positief en –informeel, inzicht, inzet, in gang… – heel veelzijdig.
Een passende huisstijl met een flexibel logo
De stijlrichting voor de huisstijl werd bepaald door de uitgangspunten van InIn. Twee zaken sprongen daarbij in het oog:
- Hoe kunnen we de ‘ogenschijnlijke’ tegenstellingen van InIn duidelijk laten zien?
- Hoe kunnen we het aantrekkelijk, begrijpelijk en inzichtelijk maken van data op een grafische manier vormgeven?
InIn is namelijk geen gewoon IT-bedrijf. Jet Smits en haar collega’s pakken het altijd net wat anders aan dan anderen. En zijn altijd in beweging. Ook naast dat hun oplossingen technisch goed in elkaar zitten en gebruiksvriendelijk moeten zijn, hecht het team van InIn ook waarde esthetiek. Een oplossing moet ook aantrekkelijk zijn. Zodat gebruikers er mee aan de slag wíllen!

Die tegenstellingen? Daar moesten we wat mee! Het gebruik van tegengestelde kleuren en vormen vormden daarom ons concept. Roze/rood versus blauw. Rechthoeken (‘enen’) versus cirkels (‘nullen’). De weergave van de vormen zijn meteen ook de taal van de digitale, binaire wereld.
Daarnaast spookten de woorden van Jet Smits door ons hoofd. “Verandering is de enige constante.” Waarom zou er dan ook maar één logo zijn? En één visitekaartje of briefpapier? Daarom hebben we gekozen voor een logo dat in verschillende vormen voor kan komen. Altijd herkenbaar, maar steeds in beweging. Net als InIn zelf.





InIn is lekker op weg. De nieuwe naam is gelanceerd, de visitekaartjes zijn gedrukt. Maar daarmee is het merk nog niet af: het is immers altijd in beweging! Na deze vliegende start volgde een overzichtelijk huisstijlhandboek, een aangescherpte positionering, de lancering van een op het lijf geschreven website, verschillende praktisch inzetbare templates, maatwerk portretfotografie én diverse visuals.
Ben je benieuwd hoe wij jouw positionering naar treffend design vertalen? Met onze creatieve ideeën en aanpak helpen we je graag.
Verandering is de enige constante.
Heraclitus