Innoveren met SAP: contentcampagne

Klant: SAP Nederland
Innoveren met SAP: contentcampagne
Alt Text!

Innoveren in een werkweek

Dat klinkt ongeloofwaardig. Toch bood SAP het pionierende klanten aan: de Run Live Truck. In 2017 stopte er wekelijks een glazen truck bij een toonaangevend bedrijf dat graag een innovatief idee wilde omtoveren tot een werkend prototype. Dat leverde 18 innovatieve applicaties op. En dat steeds binnen vijf dagen.

SAP Run Live Truck: Allround campagne 3

Award-winning campaign

Het bleek ludiek én succesvol: samen met SAP wonnen we zelfs een gouden award voor de beste B-to-B marketingcampagne bij de Grand Prix Content Marketing Awards. Plus, we werden genomineerd voor een SAN Accent B2B en de Communicatieprijs Brabant - De Bonk - voor Corporate Communicatie.

Campagnes met een aantoonbaar effect

Die awards? Daar zijn we natuurlijk heel trots op. Maar waar we nog meer waarde aan hechten zijn de resultaten van het naamsbekendheid- en imago-onderzoek dat SAP jaarlijks laat uitvoeren door Markteffect. SAP werkt hard aan haar imago van partner voor innovatie. Die inspanningen werpen vruchten af, want het percentage deelnemers dat SAP ziet als innovatiepartner is met 15% gestegen ten opzicht van het voorgaande jaar. De SAP Run Live Truck en het Mobile Innovation Lab waren de meest belangrijke activatiecampagnes. De zichtbaarheid van deze acties was aanzienlijk: die steeg liefst 22 procent! 🙌🏻 En het allermooiste: de onderzoekers concludeerden dat de boodschap van de video’s over het lab aantoonbaar effect heeft.

Twee tours, één innovatief lab

In 2018 trok SAP opnieuw het land in. Dit keer met een omgebouwde zeecontainer: het SAP Mobile Innovation Lab. Daarin werkt een team van innovatie-experts niet alleen aan toffe prototypes in de SAP Leonardo NOW Tour, een ander team gaat met de container op pad in het kader van de S/4HANA Discovery Tour. Dat ontwikkelt samen met de klant een roadmap voor een digitale transformatie, waarmee een bedrijf in één week een strategie voor de toekomst in handen heeft. Het beste nieuws? Ook in 2019 krijgt dit innovatietraject een vervolg!

Innoveren met SAP: contentcampagne

Perceptieverandering met een complete campagne

Voor beide initiatieven - waarmee SAP vooral haar innovatieve meerwaarde wil onderstrepen - verzorgden we de hele contentcampagne. Een volledig multichannel pakket met video’s, blogs, en infographics. Alles geplaatst op de website die we ook mochten ontwerpen. En gepromoot bij de juiste doelgroepen via owned en paid social media. Allround content en marketing support dus. Bekijk deze case bijvoorbeeld maar eens van Stichting Alzheimer. Worden wij heel blij van!

Kun jij ook allround content en marketing support gebruiken? Of heb je juist een kleinere, specifieke vraag? We helpen graag! 🚀

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Marijke


Marijke Dijkgraaf

Merkmaker

040 7470161

Menu