Heldere en scherpe communicatie

Heldere en scherpe communicatie

Klant: NTS

Van strategie naar communicatie

Hoe zorg je – zowel intern als extern – dat je communiceert op een manier die bij je merk past? Je strategie is daarin leidend. Maar zo’n strategie vertalen naar heldere en passende uitingen, dat is nog best een klus. Want wat wil je nou eigenlijk zeggen? Waar begin je? En hoe uit je je? In de vertaalslag van NTS’ strategie naar heldere, scherpe communicatie hebben wij een adviserende én uitvoerende rol.

NTS building

Een scherpe boodschap

Het hightech bedrijf NTS ontwikkelt, maakt en assembleert complexe (opto-)mechatronische systemen en mechanische modules, die de innovatie van haar klanten helpt te versnellen. NTS focust op grote high-tech OEMs, actief in markten zoals de semiconductor en analytische markt. Inmiddels heeft het bedrijf al 75 jaar ervaring. Het merk profileert zichzelf als loyaal naar klanten, en trots en gepassioneerd in technologie. NTS streeft echter naar nog scherpere communicatie. En daar gaan wij maar wát graag mee aan de slag.

Onze werkwijze uitgelegd

Hoe we dat doen? We duiken in de (complexe) materie en lezen ons in. Maar, veel belangrijker nog, we overleggen. Veel. Door (bijna) dagelijks nauw samen te werken met NTS ondervinden we hun wensen. Waar zitten de uitdagingen? Wat is de kernboodschap? Daarna gaan we aan de slag: lange boodschappen maken we kort en daarin zijn we kritisch. Voegt dit écht wat toe? We adviseren, evalueren en sturen bij. Zo leveren we het optimale resultaat.

Wat ik fijn vind aan de samenwerking is dat jullie niet volgens “wij vragen, jullie draaien” werken, maar juist kritisch bijsturen en meedenken.

Dorothy Baijens

En die ‘bijsturen-en-meedenken-aanpak’ in onze samenwerking heeft al veel opgeleverd. Door een stabiele basis te creëren, en vanuit daar samen te (blijven) werken, is de communicatie rondom het NTS helder, scherp en effectief. We stemmen video’s, artikelen, interne communicatie en de website op elkaar af en zorgen voor een passende huisstijl. Zo dragen wij bij aan het merk NTS.

Een flexibele beursstand

De beursstand die we mochten ontwerpen is daar een voorbeeld van. Stap één? Een workshop, waarin onze merkmakers samen met marketing- én salesprofessionals van NTS het hoofd breken over de vraag: hoe triggeren we de beursbezoeker? Het is belangrijk dat het design iedere bezoeker aanspreekt, zowel de engineer als de inkoper. Dat nemen we mee in het ontwerp: modules aan het gangpad die opvallen, een pegwall met componenten om te bekijken, een tekentafel om eerste ideeën samen te schetsen. Oftewel, een multi-inzetbare beursstand die de aandacht van elke bezoeker trekt.

Elk bedrijf heeft heldere en scherpe communicatie nodig. Mogen wij ook samen met jou puzzelen aan een strakke boodschap die jouw doelgroep recht in het hart treft?

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Trudie


Trudie Govers

Merkmaker

040 7470161

    Menu