Intern en extern communiceren
Hoe raak je zowel intern als extern de juiste snaar? Het kan lastig zijn om een boodschap goed over te brengen, zeker als het gaat om veel of complexe materie. Wij hielpen NTS bij het scherp krijgen van diverse boodschappen en het helder uitleggen van het verhaal.
Communicatie met een scherpe boodschap
Het Eindhovense NTS ontwikkelt, maakt en assembleert complexe (opto-)mechatronische systemen en mechanische modules, die de innovatie van haar klanten helpt te versnellen. NTS focust op grote high-tech OEMs, actief in markten zoals de semiconductor, life sciences & analytical en digital printing markten. Inmiddels heeft het bedrijf al 70 jaar ervaring. Het merk profileert zichzelf als loyaal naar klanten en trots en gepassioneerd in technologie. NTS streeft echter naar nog heldere en scherpere communicatie. Door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van NTS, zijn wij met verschillende communicatie-uitingen aan de slag gegaan.
Onze werkwijze uitgelegd
Hoe hebben we dat aangepakt? Wij lezen ons in en kijken waar de uitdagingen zitten. Ook vragen we welke informatie NTS wil overbrengen aan de doelgroep. Lange boodschappen maken we kort, zodat de communicatie krachtiger wordt. Tot slot evalueren we en sturen we bij. Dit doen we om het resultaat te optimaliseren.
Wat ik fijn vind aan de samenwerking is dat jullie niet volgens “wij vragen, jullie draaien” werken, maar juist kritisch bijsturen en meedenken.
Dorothy Baijens
Onze ‘bijsturen-en-meedenken-aanpak’ tijdens de samenwerking met NTS heeft hen veel opgeleverd. Zo hebben we door goed mee te denken en door te vragen de communicatie van NTS effectief weten aan te scherpen. Dit hebben we gedaan door een communicatie kapstok te introduceren. Dit geeft overzicht in alle communicatie rondom de projecten van NTS.
Net als NTS heeft elk bedrijf heldere en scherpe communicatie nodig. Mogen wij ook samen met jou puzzelen aan een strakke boodschap die jouw doelgroep recht in het hart treft?