Ondersteuning voor je social media kanalen

Klant: Lelieveld
Ondersteuning voor je social media kanalen
Alt Text!

Je hebt geen tijd, geen inspiratie, geen social media-afdeling, máár je wil wel graag actief zijn op socials. We kennen het. Er zijn veel redenen te bedenken waarom het in de praktijk niet altijd lukt om alle kanalen bij te houden. Daarom werken wij dagelijks aan het up to date houden van tijdlijnen voor klanten. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter… you name it, we did it! Van het opstellen van een eenmalige profieltekst tot het creëren van originele en actuele posts.

In de knoop met social media?

Makelaar Lelieveld kampte precies met zo’n social media-uitdaging. Het digitaal etaleren van vraag en aanbod in de huizenmarkt is essentieel, dat besef was er wel. Dat sociale media hierbij een grote rol kan spelen, was ook bekend. Maar hoe dat strategisch - en dus niet incidenteel - moest worden opgepakt? Dat bleef een struikelblok.

Online zichtbaarheid voor Lelieveld

Gelukkig wisten wij bij Factor Tachtig wel hoe we dit moesten aanpakken. We startten met het ophalen van de inhoud. Wat heeft Lelieveld te bieden? Wat is interessant om te delen? En wie zijn de ontvangers van de berichten die ze gaan publiceren?

Ondersteuning voor je social media kanalen

Daarnaast moeten er ook bepaalde afwegingen gemaakt worden: Welke social media past het best bij Lelieveld en zijn doelgroep? Hoe frequent zou de organisatie willen posten en wat is haalbaar? Welke content vorm past bij hen?

Toen eenmaal helder was wat Lelieveld te bieden heeft en voor wie ze het doen, hebben we als leidraad 3 buyer persona's opgesteld waarmee Lelieveld zijn activiteit op de social media-kanalen kan afstemmen op de behoeften, het gedrag en de zorgen van de doelgroep. Vanuit daar gingen wij aan de slag met het schrijven van een social media-strategie.

De strategie uitvoeren

Maar toen kwam misschien wel de grootste uitdaging… De uitvoering! Want wij kunnen wel voorschrijven wat er moet gebeuren, de uitvoering kan alleen succesvol zijn als mensen binnen de organisatie hier actief aan willen deelnemen.

Ondersteuning voor je social media kanalen

Sociale media: onderdeel van je dagelijkse taken

In het geval van Lelieveld was er niemand verantwoordelijk voor het bijhouden van de social kanalen. Daarbij kwam, dat sommige teamleden het nut er niet van inzagen. Daarom zijn we tweeledig aan de slag gegaan:

  1. We gaven een workshop aan het volledige team. Zo kregen we mensen mee met het plan en kregen zij social media-gebruik beter onder de knie.
  2. We wezen drie enthousiastelingen aan als kartrekkers. Zij gingen aan de slag met de uitvoering van de social media-strategie. Samen stelden we een contentkalender op en bedachten we doelen per kanaal. Daarnaast maakten we guidelines en bedachten we kleine, pragmatische geheugensteuntjes waarmee social media makkelijk als taak in hun dagelijkse activiteiten paste.

Hulp nodig met het effectief inzetten van jouw social media kanalen? Kom eens - lekker sociaal - bij ons langs!

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Monique


Monique de Werdt

Merkmaker

040 7470161

Menu

Van virtuele koffie naar een wandeling met 1,5 meter afstand

Lees hier meer