Versterken van merkidentiteit met online design
Een sterk webdesign dankzij een uitgediept merkkompas
Het DNA van Wassenburg Medical
Merkidentiteit. Door die vast te stellen, geef je richting aan je merk. Wie je bent en waar je voor staat, komt uiteraard terug in tekst, maar onderschat niet de kracht van online design. Samen met Wassenburg Medical, een grote speler in de endoscoop-reinigingsindustrie, ontwikkelden we een merkkompas én rolden we een compleet nieuwe – multi country – website uit. Met een in het oog springend webdesign dat naadloos aansluit op het DNA van het bedrijf. En, niet te vergeten: daar hoorde ook de uitwerking van een visuele identiteit bij.

Van merkkompas tot online design
Onze merkmakers gingen met Wassenburg Medical om de tafel om het karakter van de organisatie te (her)definiëren en vast te leggen in een archetype, merkkompas en brandvoice. De visuele identiteit die daaruit voortvloeide vormde de basis voor het fonkelnieuwe webdesign. Sleutelwoorden: kleurenfoto’s, eigen beelden, een professionele look & feel, clean, licht en ruimtelijk én met de gezichten achter Wassenburg. Een website ook die sinds de initiële oplevering op regelmatige basis een inhoudelijke, functionele én visuele update krijgt.
Een eigen styleguide
Een visuele identiteit omhelst meer dan een website. Lettertypes, logo’s, kleuren, signing: een sterk merk is zowel online als offline herkenbaar. Een breed scala aan visuele communicatievormen legden we daarom vast in een zogeheten styleguide. Een ideale leidraad om elke uiting de juiste krachtige uitstraling te geven.

Jouw merkkarakter laten vertalen naar een visuele identiteit? Schuif eens bij ons aan!