Content marketing

Je wilt opvallen tussen honderden, zo niet duizenden, concurrerende merken. Je wilt daarbij ook benadrukken dat jíj de juiste partij bent en weet wat er in de markt speelt. Dat het aangaan, behouden en verdiepen van je (klant)relaties daarvoor cruciaal is, heb je helder. Maar hoe pak je dit gestructureerd én effectief aan?




  • volg ons
Infographics - Content marketing

Content marketing verbindt merk en doelgroep

Het creëren, verspreiden en promoten van 'inhoud' - tekstueel en visueel - via een breed scala aan kanalen kan worden samengevat onder de noemer 'content marketing'. Dat loopt uiteen van een Tweet tot blog-artikel, video of infographic. Door doorlopend relevante content te delen, houdt jouw merk de doelgroep geïnteresseerd en verbonden.

Bijkomend voordeel: zoekmachines belonen relevante en regelmatige updates van je website. Je oogst dus niet alleen bij je huidige publiek, je wordt ook gemakkelijker vindbaar voor nieuwe prospects.

Start met een content strategie

Ons uitgangspunt: een - met bezieling geschreven - draaiboek geeft focus en herinnert eraan waarom het maken, aanbieden en verspreiden van content aansluit op de vooraf geïdentificeerde behoefte van de doelgroep. Deze inventarisatie onderstreept 'waarom', 'wat voor', 'voor wie' en 'hoe' je de kennis van jouw merk gaat inzetten.

Gratis weggeven?

Kort door de bocht: Ja! Al spreken wij liever over 'kennis delen' en 'jouw doelgroep voorzien van relevante content die exact aansluit bij hun informatiebehoeften - in elke fase van jullie relatie'. Je biedt je doelgroep kwalitatieve content aan die boeit en bindt.

Content marketing is geen trucje om de doelgroep een registratieformulier in te laten vullen, in een moeizame relatie te dwingen en vervolgens te spammen met berichten. Wij zien het als een integrale aanpak om prospects te veranderen in klanten. Voor de lange termijn.

Content Marketing: Eenrichtingsverkeer?

Het verhaal over jouw merk is interessant. Het is echter nóg belangrijker om geïnteresseerd te zijn in de toehoorders. Content marketing is geen éénrichtingsverkeer. Het is dus niet vreemd dat jouw doelgroep deze kans aangrijpt om via social media (meer) vragen te stellen. Ga de conversatie aan!

Wij geven graag het goede voorbeeld...

We delen zelf óók onze kennis, inspiratie en hersenspinsels. Lees onze blog of download ons e-book 'Inspiratie voor en door Merkmakers'!

Maar genoeg over ons, we zijn benieuwd naar jouw merk:

Infographic:
Content marketing

Infographic: Content marketing

Wat Factor Tachtig nog meer doet

diensten factor tachtig
Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.
This site is in Dutch. switch to English?