Content creatie

Content creatie
Alt Text!

Een pakkende tekst voor je website, de juiste woorden die je campagne boosten, een ghostwriter voor je blog, prikkelende posts voor al je sociale kanalen of een spitsvondige invulling van je infographic. Content is natuurlijk meer dan enkel woorden. Triggerende video’s, vlogs en animaties versterken ook je merk. Met slimme content raak je de juiste snaar. Een voltreffer wordt het, wanneer je die boodschap met creatief en effectief design combineert.

Van een zakelijke vlog tot veertig woorden op LinkedIn en van interactieve animatie tot de creatie van een compleet e-book, hoe kunnen we je helpen?

Content marketing

Een doelgroep die zich verbonden voelt met je merk. Content marketing helpt je om dat te bereiken. Van een Tweet tot blog-artikel en van video tot infographic: wanneer je doorlopend relevante content creëert, verspreidt en promoot via verschillende kanalen, blijft je publiek geïnteresseerd in wat je doet.

Ghostwriting & Blogs

Wanneer je regelmatig je visie of expertise over een bepaald onderwerp deelt, help je niet alleen je doelgroep op weg. Bloggen vormt óók een meerwaarde voor de positionering van jouw onderneming. Geen tijd om even te gaan zitten en zelf een visionaire of vakinhoudelijke tekst te schrijven? Een ghostwriter helpt je op weg en denkt meteen aan je SEO-strategie.

Webteksten

Je website vertelt wie bent, wat je doet en welke zaken je bezighouden. Het vormt het visitekaartje van je organisatie. Meteen een goede indruk achterlaten? Door een slimme combinatie van design en content tref je jouw doelgroep recht in het hart. Een goede tekst, die ook nog voldoet aan de SEO-richtlijnen, schudt je niet zomaar uit je mouw. Thank god, voor tekstschrijvers!

Infographics

Vertel eens op een beknopte manier de essentie van je verhaal, zodat je dit makkelijk en snel kunt delen met je doelgroep. De ingrediënten voor een infographic zijn simpel: tekst en beeld verpakt in een ijzersterke boodschap. Data, informatie en verhaal komen bij elkaar in een enkel overzichtelijk plaatje. Bovendien spring je er zo, in de dagelijkse stortvloed aan online informatie, meteen bovenuit.

Video & Animatie

Laat je doelgroep zien waar je mee bezig bent en wat je voor ze kunt betekenen. Letterlijk. Soms leent een boodschap zich nou eenmaal beter voor bewegend beeld. Een verhaallijn, script en storyboard zetten daarin de toon. Filmmakers en animators geven vervolgens vorm aan de inhoud.

Persberichten

Heb je bij het opzetten van je contentstrategie ook aan het schrijven van persberichten gedacht? Een persbericht schrijven dat geschikt is voor publicatie, is een vak apart. Het is daarom verstandig een tekstschrijver in de arm te nemen, die kennis heeft van schrijven voor journalistieke media. Een goed geformuleerd persbericht, uiteraard geplaatst op de juiste mediakanalen (zowel online als offline), heeft een groot publieksbereik. Het is de ideale manier om een buzz-moment te creëren en snel de aandacht op je te vestigen bij bijzondere gebeurtenissen, nieuwswaardige momenten of mijlpalen binnen je organisatie. Bijkomend voordeel: sta je in een gerenommeerd vakblad of nieuwsblad, dan ziet je doelgroep je ook sneller als expert op jouw vakgebied. De perfecte aanvulling op je blogs en andere vormen van content, dus!

Workshop bloggen

Een blog is een makkelijke en snelle manier om kennis te delen. Hoe meer jij en je collega’s bloggen, hoe beter. Door regelmatig je visie te delen, ziet de doelgroep je als een thought leader binnen je branche. Wanneer je consequent en goed schrijft, leidt bloggen uiteindelijk tot leadgeneratie. Hoe meer waardevolle content je online deelt, hoe beter je SEO. Voordelen te over dus. Wil je graag aan de slag, maar weet je niet goed hoe je het aan moet pakken? Een goede start maak je met een workshop bloggen. Je leert de do’s en don’ts van bloggen, maar ook hoe je een relevant blog schrijft en opbouwt qua structuur.

Workshop SEO & CTA

“The best place to hide a dead body is page two of Google Search Results”. Wil je graag dat jouw website goed bezocht en dus ook goed gevonden wordt op Google? Een goede SEO-strategie is niet het halve, maar het hele werk. Ben je een SEO-leek? Met een workshop helpen we je op weg. En als we dan toch bezig zijn, leren we je ook hoe je al die websitebezoekers omtovert in leads door een goede Call to Action te schrijven.

Workshop persberichten schrijven

Een goed persbericht informeert en triggert. Het is daarnaast ook nog eens goede manier om jezelf snel en onder een breed publiek onder de aandacht te brengen. Persberichten zijn een ideale aanvulling op vormen van content die een langere adem vragen voor je daar het effect van merkt. Uiteraard kun je een tekstschrijver in de arm nemen, maar met kennis van de juiste techniek en veel oefenen kom je ook een heel eind. Die kennis doe je op in een workshop dat antwoord geeft op de vragen: ‘Hoe stel je een doordacht persbericht op en waar moet het aan voldoen? Hoe ga je je tekst vervolgens verspreiden?’

Contact

Heb je een vraag of wil je gewoon meer weten over Content van de Merkmakers van Factor Tachtig? Neem contact op met onze Content Creators Monique, Lonneke, Whitney of Niek.

Menu