Maak een sterk merk met 23plusone
Een sterk merk bouwen. đȘđŒ Klinkt wellicht easy. Maar waar begin je? En wat maakt dat het ene merk in je geheugen gegrift staat en een ander roemloos uit het zicht verdwijnt? Een puzzel die we bij Factor Tachtig graag samen met je leggen. De 23plusone-methode helpt ons daarbij.
Intrinsieke waarden en menselijke drijfveren
Wat 23plusone doet? Deze wetenschappelijk erkende methode helpt jou je intrinsieke waarden helder te krijgen. 23plusone noemt dat âemotive brandingâ. De theorie achter deze methode gaat uit van de 24 menselijke drijfveren of belangen, die bijdragen aan geluk.
Deze drijfveren zijn onder te verdelen in 5 categorieën, waaronder basics, zelfontwikkeling en ambitie. Door uiteindelijk te komen tot 6 van deze drijfveren, geselecteerd uit de verschillende categorieën, leg je een optimale basis voor een sterk merk.
Een merkpalet samenstellen đš
Maar hoe krijg je nu scherp welke drijfveren aansluiten bij jouw merk? In workshopvorm helpen we jou intuïtief de juiste mix te bepalen. Passen termen als plezier, talent en leiderschap? Of loop jij vooral warm voor beelden die passen bij innovatie en samenwerken? Dit is bij uitstek hét moment om samen na te denken en te discussiëren over de motivatie van je merk.
Waar kom jij je bed voor uit?
De soms flinterdunne keuze tussen de ene of de andere drijfveer zorgt ervoor dat je tot een helder merkkompas komt. De wrijving tussen de verschillende categorieĂ«n maakt dat jouw merk daarbij completer en aantrekkelijker wordt. Wist je dat zoân merkkompas je ook kan helpen met je (interne en externe) communicatie en besluitvorming? Want, waar komen jij en je collegaâs âs morgens uiteindelijk je bed voor uit?
Aanscherpen van je merk
Heb je al even geen aandacht geschonken aan je bestaande merk? Is je kijk op zaken nog dezelfde als een paar jaar geleden? Is je positie in de markt gewijzigd? De 23plusone-methode helpt je om je blik aan te scherpen. Subtiele verschillen in drijfveren, kunnen je kijk op het merk of op je klantrelatie immers doen veranderen. Kun jij bijvoorbeeld een keuze maken tussen het begrip âsamenâ en âzorgzaamâ? Waar bij de één de nadruk ligt op samenwerking, ligt die bij de ander op een rolverdeling tussen verzorger en verzorgde. Waar wil jij voor jouw organisatie de nadruk op leggen? En wat voor effect heeft dat op jouw merk, bedrijfsvoering en communicatie?
(Re)branden
23plusone helpt bij branding, maar ook bij rebranding. Dat kan in de finesses zitten. Om Factor Tachtig als voorbeeld te nemen: wij maakten de keuze om de eerdere drijfveer âschoonheidâ uit ons palet te halen en âaantrekkelijkâ daarvoor in de de plaats te zetten. Onze overweging? Schoonheid is een relatief begrip. Wij streven niet naar esthetische schoonheid als hoofddoel, maar naar authenticiteit en functionaliteit. Aantrekkelijk Ă©n passend bij onze klant. Twee drijfveren die Ă©rg dicht bij elkaar liggen, maar een wereld van verschil kunnen maken.
23plusone voor het hele bedrijf
Een sterke organisatie met een duidelijk doel heeft âmerkwaardigâ personeel dat aansluit bij de collectieve drijfveren. Dit resulteert in een duidelijke, positieve bedrijfscultuur en uiteindelijk dat sterke merk. Wist je dat 23plusone ook ingezet kan worden om – zowel in een live sessie als via een 23plusone insider survey –Â in kaart te brengen wat de waarden zijn van jouw collegaâs, zowel op individueel als collectief niveau? Ons set aan kaartjes komt dan ook standaard op tafel bij een sollicitatiegesprek.
23plusone voor jouw bedrijf?
Zet 23plusone in als uitgangspunt voor een succesvol merk. Factor Tachtig is gecertificeerd om deze methode toe te passen en hebben er al veel van onze klanten mee kunnen helpen. We zijn benieuwd, wat zijn jouw drijfveren?