app usability design

App ontwikkeling in de praktijk; iPhone- en Web App 'Koffie'

Naast het feit dat wij, als makers van de Koffie App, verstand hebben van de wereld die online heet zijn wij fervente koffieliefhebbers die vaak onderweg zijn. Genoeg redenen voor de lancering van een koffie-specifieke App.

Liefde voor koffie, vertaald naar een eigen App

'Koffie' is ontstaan uit onze liefde voor kwalitatief goede koffie, het gemak van een iPhone en onze passie voor online creatie. Onze wens om Koffie beschikbaar te stellen aan een breder publiek resulteerde vervolgens in de voor meerdere devices geschikte web app.

Bovenal was deze productie in eigen beheer een goede gelegenheid om ons verder te verdiepen in het uitrollen van een App, de specifieke usability die daarbij om de hoek komt én de afweging tussen een OS-specifieke App of een meer algemene web-variant. Kennis die wij weer in zetten voor de klant.

Wij hebben creatie in ons bloed

Factor Tachtig adviseert en begeleidt organisaties bij hun marketingcommunicatie en wij hebben daarbij een bovenmatige interesse in online (én offline) concepten en creatie. Concept, usability, ontwerp en bouw van zowel app als bijbehorende website zijn op ons kantoor in het landelijke Liempde dan ook goed op hun plek.

Gratis App voor koffieliefhebbers

Je bent onderweg en je zoekt een goede spot om even lekker te relaxen, te werken of af te spreken. Niet zo'n kleffe kroeg waar een bakkie pleur uit de filters drupt, maar een relaxte tent waar de barista met liefde (en een blinkende machine) de laatste druppel smaak uit de verse Arabica-bonen weet te persen.

Iedere liefhebber van een écht goed bakkie troost kon Koffie installeren - of online bekijken - op zijn smartphone of tablet. Deze gratis App herkende waar de gebruiker was en toonde alle relevante koffiespots in de buurt. Koffie was bestemd voor de urban traveler in Nederland en stond boordevol adressen van grand cafés, restaurants en andere spots met openingstijden, faciliteiten en contactgegevens. Koffiespots konden ook zelf worden toegevoegd én beoordeeld op sfeer, bediening en natuurlijk de kwaliteit van koffie. Medio 2013 hebben wij om meerdere redenen besloten om de app uit de app-store te halen.

Meer product ontwikkeling:

Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.
This site is in Dutch. English?