Marijke Dijkgraaf maakt je merk

Ik ben ‘die van die marketingstrategieën’. Ik help organisaties graag met het professionaliseren van een marketingvisie door samen na te denken over een groeirichting en meer praktisch over een demand generation aanpak.

En dat het liefst op een pragmatische manier: niet alleen ‘plannen maken’ maar ook de mouwen opstropen en zorgen dat er wat gebeurt. Zo geef je op een ‘agile’ manier vorm aan visie, terwijl er tegelijkertijd concrete stappen worden gezet. Als netwerkdenker, met ervaring en een netwerk in de ICT wereld, denk ik bovendien graag verder dan de grenzen van jouw organisatie.

Een visie is niets zonder draagkracht, ‘doekracht’ en zonder een goede aansluiting op de merkuitstraling. Daarom is mijn aansluiting bij Factor Tachtig een hele logische stap. Samen met Robert van de Wiel (usability analist en merkmaker) en Jeroen van IJzendoorn (strateeg en merkmaker), bieden we alle disciplines om onze klanten verder te helpen: merkidentiteit, marketingvisie, usability, content en creatieve crossmediale support.

Achtergrond

Zoals ik ook graag over de wereld zwerf, zo heb ik in het bedrijfsleven vele verschillende organisaties van binnen gezien. De rode draad was en blijft echter communicatie en marketing. Een aantal jaren bij consultancy firma’s hebben me veel geleerd over communicatie. Het marketingvak heb ik pas echt geleerd bij SAP. Het genereren van leads is verschoven van ‘offline’ naar ‘online’ en het accent is verschoven van ‘push’ naar ‘pull’. Bij ‘pull’ in de vorm van content marketing, komt de waarde van een sterke merkidentiteit goed naar voren.

Mijn werkervaring is aangevuld met diverse SRM MarCom opleidingen en met het NIMA-B diploma. Mijn vakkennis scherp ik regelmatig aan, bij netwerkorganisaties zoals het Platform voor Innovatieve Marketing (PIM) en diverse andere events.

Certificering

Wat doe ik graag

Merken maken - demand generation, lead nurturing, account based marketing, content marketing, communicatie, marketing strategie, event strategie, social media.

Meer weten over marketingstrategie?

Mijn teamgenoten

Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.
This site is in Dutch. English?