Je merk. Het fundament van al je beslissingen. De belofte, het bereik én je fans. En jij geeft het vorm, invulling en betekenis. Want de vertegenwoordiger van je merk? Dat ben je zelf. Daarom hebben we een opdracht voor je.

Maak je merk

Yes, het komt echt aan op jou en je collega’s. Want je merk wordt gevoed door (en smult van!) emotie en daarmee de mensen en de achterliggende cultuur. Je merk is een belofte die je sámen waarmaakt. Dat begint bij een heldere richting, een missie die mensen vertrouwen en herkennen. Dat zorgt voor aantrekkingskracht. En díé investering is het meer dan waard.

bepaal

Bepaal

Bepaal wie je bent. Dat is de belangrijkste stap. Daarvoor ga je, samen met je team, op zoek naar die intrinsieke drive, jullie missie, de strategie, visie. Je cultuur. Je waarden en normen. De manier waarop je met elkaar en met klanten omgaat. De manier waarop je je business leidt – tot in de kleinste details. Kortom: je brengt focus en gevoel aan. Dat is de essentie. En zonder essentie geen merk.

ontwikkel

Ontwikkel

Ontwikkel een passend karakter. Zodra je je basis duidelijk hebt, is het tijd om een karakter te bouwen dat een-op-een aansluit bij je merk. Een stem waarvan je zeker weet: dit is wie wij zijn. Ook hier geldt dat focus en keuzes maken de helderheid en scherpte van het merk bepalen. Logische en herkenbare uitingen zijn het gevolg. 

laad

Laad

Laad en voed je merk consistent en consequent, dat zorgt voor aantrekkingskracht. Dat is misschien niet altijd sexy, maar het gaat om investeren in herkenbaarheid. Zorg dat mensen snappen wat je uitstraalt. Toepassen, uiten, laden en voeden. In je hele organisatie en in de volledige klant- en medewerkersreis.

Je merk maak je voor de toekomst

En dan? Het merk dat je hebt ontwikkeld moet sterk en dus vooral herkenbaar blijven. Op de lange termijn. Als onderdeel van je bedrijfsvoering, je cultuur en in alle lagen en afdelingen. Er is geen einddatum: je merk is nooit af. Je maakt het voor nu en in de toekomst. En geloof ons. Dat loont.

Team Merkmakers

Blogs

Marketing en communicatie. Dagelijkse ‘train of thoughts’ vangen wij in blogs over ons vakgebied. Enkele verschenen op Marketingsfacts.nl, maar hier staan ze allemaal op een rijtje.

Merkwaardige podcast

In deze podcastserie gaat team Factor Tachtig op zoek naar het verhaal achter het maken van een merk. In elke aflevering stippen we een nieuw onderwerp aan.

Wij werken o.a. voor:

Menu