Moosach Bikes;
merk bouwen met een smile

Naast marketing en design heeft Factor Tachtig ook iets met fietsen. En dan niet met de alledaagse modelletjes. Nee, met (te) gekke racefietsen uit een ander tijdperk. In de seventies en eighties reden ze vooraan in het peloton, nu zijn ze gestrand in donkere schuurtjes en op stoffige zolders.

Fietsen met een verhaal

Daarom introduceerden wij in 2011 - in aanvulling op Factor Tachtig - Moosach Bikes. Naast onze dagelijkse activiteiten transformeerden we die state-of-the-art racers met veel passie in fietsen met een verhaal. Ieder uniek. Allemaal zonder poespas en voorzien van absoluut kwaliteitsmateriaal. Zoals je van Factor Tachtig kunt verwachten hebben we onze activiteiten gebaseerd op een overkoepelend concept, werkten we een catchy huisstijl uit, stelden we een bij de fiets horend afleverpakket samen, bouwden we een online showroom en stortten ons vol overgave op de diverse social media kanalen. Storytelling vanuit de tenen!

All they need is a fix

"State-of-the-art in de sixties, seventies en eighties. Ontworpen voor het harde werk. Heuveltjes, colletjes, kasseien. Kilometers en kilometers asfalt hebben ze gezien. Nu staan ze hun dagen te slijten in schuren, op zolders en in gangetjes. Te Spartaans om nog te berijden. Te goed om weg te doen.

All they need is a fix. Dus strippen wij die oude raceframepjes. Je weet wel, die fraaie slick-sized aluminium en stalen straatmonsters. Bij ons gaan alle bewegende delen eraf. Wat zeg ik? Alles gaat eraf. Vervolgens krijgen frame en voorvork een prikkelend chemisch badje. Even drogen, vers spuitwerk en de basis voor een échte Moosach is gelegd.

En dan begint de fun echt. Opbouwen. Kekke nieuwe spulletjes. Geen poespas met 27 versnellingen, maar absoluut no-nonsense kwaliteitsmateriaal. Wat je dan krijgt? Een fiets met een verhaal. Een loepzuiver en gezond mobiliteitsproduct dat je van A naar B brengt. In stijl."

moosach in de pers

Research en Development

We zagen onze fanbase snel groeien, brachten ons enthousiasme over op krant, magazine en blogs en verkochten met pijn in ons hart het eerste model. Ons Moosach bikes avontuur is inmiddels tot een einde gekomen. Deze periode leverde ons naast mooie fietsen, positieve reacties en lovende verhalen in nationale en internationale media op. Van het lokale Eindhovens Dagblad tot de landelijke maar ook Sloveense editie van de Playboy. Een marketing- en communicatiespeeltuin in optima forma! Een speeltuin waarin wij letterlijk met onze handen in het vet zaten en waarin we veldwerk hebben verricht voor de klanten en het netwerk van Factor Tachtig. Kortom, een omgeving waarin we 'concept & creatie' eens vanuit een heel andere hoek hebben kunnen bekijken.

Hebben we je getriggered?

1 laatste Moosach heeft een prominente plek op ons kantoor gekregen en is daardoor nog regelmatig het onderwerp van gesprek. Het gerucht gaat dat dit specifieke model in 2016 zelfs een plek in een museum heeft weten te veroveren!

Check het hele Moosach verhaal op moosach-bikes.com of beter nog, hoor ons uit over onze ervaringen onder het genot van een kop koffie.

Meer product ontwikkeling

Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.
This site is in Dutch. English?