Factor Tachtig vestigt zich in dynamisch Eindhoven

21 augustus 2018

Elf jaar lang voelden ze zich meer dan thuis in het landelijke Liempde. De marketingspecialisten van Factor Tachtig werkten daar aan creatieve campagnes en bouwden aan menig merk. Toch maakten ze op 24 augustus de overstap naar Eindhoven. ,,We zijn verknocht aan het Anton Pieck-uitzicht op de Liempdse dorpskern, maar we waren simpelweg uit ons jasje gegroeid”, vertelt mede-eigenaar Robert van de Wiel over de verhuizing naar De Hurk.

De zoektocht naar een nieuwe passende plek leidde het eigenzinnige communicatiebureau naar een gebied met ‘een rauw randje’. ,,We hebben lang moeten nadenken of we ons kantoor in Liempde überhaupt wilden verruilen voor iets nieuws. Ineens kwam Plan B voorbij. Een voormalig Philips laboratorium op bedrijventerrein De Hurk”, aldus Van de Wiel. ,,Een gebied en gebouw met een robuuste uitstraling inclusief een bonte verzameling aan creatieve buren. Tel daar het prachtige uitzicht op Eindhoven bij op en je snapt waarom we meteen verkocht waren. Plus, we gaan van 165 vierkante meter naar 341. Genoeg ruimte om te spelen en te groeien. Er zijn zelfs al plannen om een kas in de nieuwe ruimte te plaatsen.”

 

Eindhoven en Factor Tachtig: een ideale combi

Factor Tachtig voorziet de zakelijke markt van onder meer online en offline marketingstrategieplannen, communicatieconcepten, websites, huisstijldesign en allerlei vormen van tekst. De afgelopen twee jaar groeide het bedrijf flink en werken er inmiddels negen mensen. ,,We zijn fan van Liempde. Het is best een ongebruikelijke locatie en dat leverde leuke gesprekken op. Ondanks dat we Liempde gaan missen, biedt onze nieuwe stek veel kansen. Eindhoven bruist als nooit tevoren. Creativiteit, innovatie, design en technologie komen hier moeiteloos samen en dat past perfect bij Factor Tachtig”, besluit Van de Wiel.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Marijke


Marijke Dijkgraaf

Merkmaker

+31 (0)40 7470161

    Menu