SAP Content

Content heeft zich in de afgelopen jaren ontpopt tot een essentieel onderdeel van ons werkgebied. Factor Tachtig ondersteunt als gecertificeerd SAP Marketing Service Bureau (MSB) SAP en haar partners op het gebied van on- en offline ommunicatie, toegespitst op de kwalitatieve waarde van de boodschap.


Wij, de merkmakers van Factor Tachtig, weten dat roepen dat je de beste bent niet (meer) genoeg is. Door relevante inhoud te creëren, verspreiden en promoten - tekstueel en visueel - via een breed scala aan kanalen zet SAP haar merk op een ruime voorsprong. Van persoonlijke brief tot Flipboard Magazine. Content Marketing maakt je merk!

Retail Pull Marketing

Pull Marketing is - voor SAP - een relatief nieuwe manier om leads te genereren. De werkwijze: waardevolle content, op regelmatige basis, via de juiste kanalen bij de doelgroep krijgen. Daardoor bouw je een band op met de doelgroep en kun je ze met aantrekkelijke inhoud en aanbiedingen aan je binden. Doel: een langdurige klantrelatie.

Onze aanpak: het aanstellen van een content owner of retail deskundige en voor hem of haar via kanalen als SlideShare, LinkedIn, Twitter, blogs.sap.nl en het SAP YouTube-account eigen content creëren en verspreiden. Sleutelwoorden van deze campagne zijn: vertrouwen, kennis delen en leads genereren.

SME Awareness Campagne - 'Run Better'

Voor deze brede MKB Awareness campagne zijn we de Full-Monty gegaan. De focus lag bij (video)content. De doelgroep was het complete General Business segment van vijf veelbelovende industrieën - retail/trade, Healthcare, Real Estate, Food/Consumer products en Manufacturing.

Campagne-onderdelen: database-bewerking, gepersonaliseerde DM, gepersonaliseerde brief met dwarslezer, gepersonaliseerde Video-DM, Eco-graffiti, YouTube matrix-movies, banners, EM’s, Landing pages, SoMe-posts, telemarketing en interne making-off video.

Tekstwerk on the go

Snel kunnen schakelen, research doen naar een bepaald onderwerp en ‘even’ een website-tekst, blog, DM, uitnodiging of social media sheet samenstellen. Voor de content marketing programma’s van SAP komen onze (ghost)writing-skills goed te pas. Deze werkzaamheden vereisen - naast een vlotte pen - discretie en kennis van zaken.

Employee Advocacy Platform - VoiceStorm & SAP

We hebben samengewerkt met VoiceStorm, hét 'employee Advocacy platform', om bij SAP het netwerk van een groep jonge en enthousiaste medewerkers - vrijwillig - in te gaan zetten voor 'social recruitment'.

Op EMEA-niveau hebben we een pilot gedraaid waarbij SAP’s medewerkers hun social media-accounts aan het VoiceStorm platform koppelden. Het doel: SAP als een ‘great place to work’ uitdragen en talent nieuw talent laten aantrekken. Door medewerkers te betrekken werd de kwaliteit en kwantiteit van gerelateerde posts via social media-kanalen verbeterd en verhoogd. Lees meer over Employee Advocacy.

Over SAP

SAP is de grootste softwareleverancier van Europa en behoort tot de drie grootste softwarebedrijven ter wereld. SAP is marktleider op het gebied van zakelijke oplossingen.

Merkwaardig. Het zit zelfs in onze cookies, waarmee je akkoord gaat als je op onze website blijft. Lees hier meer over die merkwaardige privacy.
This site is in Dutch. English?