Anders

Auteur: Youngme Moon
Publicatie: 2010


Youngme Moon daagt je uit:

Wil je het écht anders doen dan je concurrent?

Je moet het wel durven!

Waar is het kind in jou gebleven?

Niet bang voor risico’s. Creatief. Voortdurend geïnspireerd.

Het was niet eens erg om het buitenbeentje te zijn.

Kijk met die verwondering van toen eens naar jezelf.

Vraag je af: Wat maakt mijn merk wezenlijk anders dan de rest?

Jouw klant verdient je aandacht! Luister. Kijk. Respecteer haar wensen.

Laat de wetenschap achter marketing los. Reik je hand uit naar je klant, zover die reiken kan. Maar… blijf wel op twee benen staan! Vertrouw op je sterktes en ben open over zwaktes. Dát is wat jou uniek maakt. Dát is wat jou onderscheid. Dát maakt jou ‘Anders’.

“Products are no longer competing against each other; they are collapsing into each other in the minds of anyone who consumes them.”

Youngme Moon beschrijft in haar boek een concurrentieparadox. Bedrijven werken keihard om zich van elkaar te onderscheiden en komen steeds weer met dezelfde gimmicks en trucs. Omdat ze dit allemaal doen, is het uiteindelijk toch weer eenheidsworst. Aan de hand van succesvolle bedrijven zoals Red Bull, Ikea en Mini Cooper beschrijft Moon bedrijven die dingen daadwerkelijk anders aanpakten.

F*k de concurrentie en hun kuddegedrag!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu