de zin en onzin van een marketing-strategie.jpg

De zin en onzin van een marketingstrategie

juli 2016 -  Voor veel marketingprofessionals is een marketingplan maken ‘gewoon’ het rijtje aflopen: bedrijfsstrategie — merkidentiteit — product- of dienstpositionering — doelstellingen — marketing middelen. Gewoon van A naar B. En dan het liefst eens per jaar een plan schrijven, bij voorkeur...
b2b content marketing

Content marketing, ook voor B2B?

juli 2016 -  Ja, juist! Juist in een business to business omgeving is content marketing relevant. Laten we maar eens beginnen met wat we verstaan onder de term content marketing. Inhoud bieden is wat mij betreft de beste vertaling. Inhoud bieden voor je...
De eerste stap in content marketing

Content marketing, waar begin je…

juli 2016 -  Daar zit je dan, iedereen heeft het over content marketing en inbound marketing. Waar ga je zelf beginnen met content marketing, wie heb je er voor nodig, wat heb je er voor nodig, hoeveel tijd gaat het je kosten en...
Customer Journey

Experience de Customer Journey

mei 2016 -  Ga jezelf eens na. Zou jij je eigen klant willen zijn? Zou jij tevreden zijn over de dienstverlening van je eigen service afdeling? Klinkt heel simpel, maar jezelf plaatsen in de schoenen van je klant is een effectieve manier om de...
hoe echt is authentiek

Hoe echt is authentiek?

februari 2016 -  Hoe belangrijk is authenticiteit voor een merk? In de huidige wereld van snelle informatie en superieure customer experience wordt het volgens mij steeds belangrijker. Ook zie ik het als een essentieel tegenwicht voor de steeds verdere ‘marketing automation.’ Vertrouw je...
neuromarketing

Gastblog over neuromarketing

januari 2016 -  Klanten en relaties hebben vaak mooie verhalen en ervaringen. Die delen wij op zijn tijd ook graag met je. Mark van Heijningen (Marketing directeur bij SAP) organiseert regelmatig bijeenkomsten met inspirerende gasten. Onlangs mocht ik zo’n inspiration diner bijwonen. Het...
Never grow up | serious play Lego

Never Grow Up

november 2015 -  Waarschijnlijk ben je deze uitspraak al eens tegengekomen als je een van ons hebt gesproken of bij ons op kantoor bent geweest. Één van de motto’s waar wij volledig achter staan en wat vervlochten zit in al onze werkzaamheden. Je...
Merkwaarden van Dutch Design

De merkwaarden van Dutch Design

oktober 2015 -  Na 14 edities is de Dutch Design Week (DDW) een gevestigd begrip in Eindhoven en vér daarbuiten. Ook Factor Tachtig leeft elk jaar weer toe naar dit hoogtepunt van de herfst. Maar nu DDW en de Design Academy Eindhoven steeds...