Emoji in b2b

Emoji in de zakelijke wereld: 👍🏼 of 👎🏼?

oktober 2017 -  Ze hebben een eigen 🎬. Wat zeg ik? Er bestaat zelfs een hele merchandise collectie. Stiekem zijn ze dan ook niet meer weg te denken uit onze communicatiewereld: emoji. Populairder dan ooit! Want zeg eens eerlijk: hoeveel heb jij er...
me Convention Frankfurt - SXSW

#createthenew me Convention

september 2017 -  Een ‘conference without limits’ beloofden Mercedes-Benz en SXSW. Uiteraard met hier en daar een automotive sausje, al viel het aantal auto’s over het algemeen reuze mee. Gedurende de afgelopen drie dagen lag namelijk ook mijn focus op de vijf centrale...
Influencer Marketing blog Kim Kardashian

Durf jij je merk toe te vertrouwen aan de influencer?

september 2017 -  Of ik een handtekening had gevraagd? Nee… Maar het is juist díe vraag van mijn dochter die me aan het denken zette. Begin deze zomer ontmoette ik ‘Gewoon Thomas’ op het Nationaal Influencer Marketing Event van het NIMA. En eerlijk?...
Drijfveren merk - Nike

Welke menselijke drijfveren maken jouw merk?

augustus 2017 -  Adidas of Nike? Het is een vraag die ik mezelf – als fervent sneakerfan – regelmatig stel. Negen van de tien keer kom ik toch bij Nike uit. Waar ligt dat aan? Zijn de ontwerpen van Nike elke keer nèt...
design chaos fractals. Afbeelding: werk van Pollock

Op de groei: design, chaos en fractals

juli 2017 -  Soms kom je opeens van die pareltjes tegen op Netflix. Het overkwam me met de BBC-serie ‘The Code’: een driedelige documentairereeks waarin Marcus du Sautoy vertelt over hoe cijfers ons leven regeren. (En dan niet beurs- of winstcijfers, maar wiskundige...
F80 op TNW Conference

Human technology: lessen van TNW Conference

mei 2017 -  Met het hele team naar TNW Conference in Amsterdam. Twee dagen inspiratie, twee dagen plezier, voor maanden nieuwe ideeën. En waar beginnen we dan? Met een blog. Even onze eigen gedachten kort op een rijtje zetten. Acht stel hersens hebben...
Archetypes voor je merk - karakter

Archetype: geef je merk karakter

februari 2017 -  Jouw merk is uniek, maar toch herkenbaar. Dat is helder voor jou, maar hoe zorg je dat je dat communiceert? Belangrijker nog: hoe zorg je dat jouw collega’s hetzelfde communiceren? En dan hebben we het over al je collega’s, van...