Buyer persona's: weet voor wie je werkt!

Buyer persona’s: weet voor wie je werkt!

mei 2018 -  Het maakt niet uit wat je baan is, op iedere werkplek heb je er wel mee te maken: de klant. Je ziet hem (of haar!) misschien niet persoonlijk, maar het is belangrijk te weten hoe je ermee om moet gaan....
ephemeral content

Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes

maart 2018 -  …4, 3, 2, 1 en je foto is weg. Tijdelijke foto’s en video’s: je verstuurt ze ongetwijfeld zelf wel eens via Instagram of Snapchat. De juiste term voor deze vluchtige kiekjes? Ephemeral content. Razend populair onder jongeren, maar ook steeds...
Chatbots: durf jij samen te werken met AI

Chatbots: durf jij samen te werken met AI?

maart 2018 -  ‘It looks like you’re writing a letter’. Ken je ‘m nog? Clippy? Het was voor mij geen liefde op het eerste gezicht. Ik ontmoette de office assistant van Microsoft voor het eerst in 1998 op één van de weinige PC’s...
content voor chatbots schrijven

Zo schrijf je slimme content voor je chatbot

maart 2018 -  Natuurlijk, in 1966 zag het MIT-project Eliza al het levenslicht, maar twee jaar geleden leek het wel alsof élk bedrijf insprong op de chatbot-trend. In 2016 bleek dat chatbots een (marketing)tool zijn die twee kanten op werkt: óf je gaat...

Eventverslag: Marketing, Insights & Analytics 2018

februari 2018 -  Een marketingevent om het nieuwe jaar met frisse inspiratie te beginnen! Klinkt goed toch? Daarom sloot ik januari af met een bezoek aan het Marketing, Insights & Analytics event (MIE) in Media Plaza Utrecht. De futuristische locatie en het veelzijdige...
AI Robot Cozmo Anki

Vijf smart marketing inzichten voor de maakindustrie

januari 2018 -  Een confronterend onderzoek uit 2017: de meeste spelers in de maakindustrie zijn online slecht vindbaar, hebben vaak geen mobielvriendelijke site, komen in de zoekresultaten van Google amper voor en zijn niet of nauwelijks aanwezig op social media. Voor een bedrijfstak...
Influencer marketing Factor Tachtig

Influencer marketing: ben jij er als B2B’er klaar voor?

januari 2018 -  “Waar denk jij aan bij influencers? Foto’s van latte-art en modemeisjes op Instagram, toch? Ik kan je vertellen dat de wereld van influencer marketing zoveel meer omvat dan dat.” Juist door deze zin van Georgina Rutherford (IMA) tijdens het evenement connect...
Kies een archetype met Lego ;)

Archetype: welke past bij jouw merk?

januari 2018 -  Wanneer je aan jouw merk bouwt, start je altijd vanuit je why: waarom doe je wat je doet? Hier zie je je merkwaarden terug. Vervolgens stel je de vraag: hoe maak je die why zichtbaar, zowel in- als extern? Hoe...
inbound marketing uitbesteden

Inbound marketing uitbesteden: wel of niet doen?

december 2017 -  Jouw (potentiële) klant transformeerde de afgelopen jaren tot een informatiezoeker met het internet als the place to be. Dit heeft grote gevolgen voor zijn klantreis en aankoopgedrag. Veel potentiële klanten zijn namelijk al halverwege het koopproces voordat ze contact opnemen...