7 Trends in b2b content marketing

7 Trends in B2B content marketing

augustus 2016 -  Dat content marketing goed werkt, zeker in een B2B omgeving, schreven we al eerder. Maar je bent al even bezig en op zoek naar de belangrijkste trends om je aanpak nog verder te verfijnen en verrijken. Wij hebben de belangrijkste trends in...
SEO en content marketing. Doen of niet?

SEO & content marketing. Doen of niet?

augustus 2016 -  “Content marketing. Het lijkt wel het nieuwe mantra van de huidige marketingmanagers,” aldus Antal de Waij, een van de sprekers op Emerce Digital Marketing Live! Dit jaar heb ik verschillende marketing evenementen bezocht en zoals verwacht stonden ze allemaal in...
Heb jij tijd voor content marketing

Wie heeft er tijd voor content marketing?

augustus 2016 -  Goed. Je bent als marketeer ervan overtuigd dat je met content marketing moet beginnen. Maar er staat meer op de marketing agenda dat je aandacht vraagt. Hoeveel tijd moet je eigenlijk inruimen om content marketing op te zetten en om goede...
de zin en onzin van een marketing-strategie.jpg

De zin en onzin van een marketingstrategie

juli 2016 -  Voor veel marketingprofessionals is een marketingplan maken ‘gewoon’ het rijtje aflopen: bedrijfsstrategie — merkidentiteit — product- of dienstpositionering — doelstellingen — marketing middelen. Gewoon van A naar B. En dan het liefst eens per jaar een plan schrijven, bij voorkeur...
b2b content marketing

Content marketing, ook voor B2B?

juli 2016 -  Ja, juist! Juist in een business to business omgeving is content marketing relevant. Laten we maar eens beginnen met wat we verstaan onder de term content marketing. Inhoud bieden is wat mij betreft de beste vertaling. Inhoud bieden voor je...
De eerste stap in content marketing

Content marketing, waar begin je…

juli 2016 -  Daar zit je dan, iedereen heeft het over content marketing en inbound marketing. Waar ga je zelf beginnen met content marketing, wie heb je er voor nodig, wat heb je er voor nodig, hoeveel tijd gaat het je kosten en...
Customer Journey

Experience de Customer Journey

mei 2016 -  Ga jezelf eens na. Zou jij je eigen klant willen zijn? Zou jij tevreden zijn over de dienstverlening van je eigen service afdeling? Klinkt heel simpel, maar jezelf plaatsen in de schoenen van je klant is een effectieve manier om de...
hoe echt is authentiek

Hoe echt is authentiek?

februari 2016 -  Hoe belangrijk is authenticiteit voor een merk? In de huidige wereld van snelle informatie en superieure customer experience wordt het volgens mij steeds belangrijker. Ook zie ik het als een essentieel tegenwicht voor de steeds verdere ‘marketing automation.’ Vertrouw je...
neuromarketing

Gastblog over neuromarketing

januari 2016 -  Klanten en relaties hebben vaak mooie verhalen en ervaringen. Die delen wij op zijn tijd ook graag met je. Mark van Heijningen (Marketing directeur bij SAP) organiseert regelmatig bijeenkomsten met inspirerende gasten. Onlangs mocht ik zo’n inspiration diner bijwonen. Het...