de zin en onzin van een marketing-strategie.jpg

De zin en onzin van een marketingstrategie

juli 2016 -  Voor veel marketingprofessionals is een marketingplan maken ‘gewoon’ het rijtje aflopen: bedrijfsstrategie — merkidentiteit — product- of dienstpositionering — doelstellingen — marketing middelen. Gewoon van A naar B. En dan het liefst eens per jaar een plan schrijven, bij voorkeur...
Customer Journey

Experience de Customer Journey

mei 2016 -  Ga jezelf eens na. Zou jij je eigen klant willen zijn? Zou jij tevreden zijn over de dienstverlening van je eigen service afdeling? Klinkt heel simpel, maar jezelf plaatsen in de schoenen van je klant is een effectieve manier om de...
hoe echt is authentiek

Hoe echt is authentiek?

februari 2016 -  Hoe belangrijk is authenticiteit voor een merk? In de huidige wereld van snelle informatie en superieure customer experience wordt het volgens mij steeds belangrijker. Ook zie ik het als een essentieel tegenwicht voor de steeds verdere ‘marketing automation.’ Vertrouw je...
neuromarketing

Gastblog over neuromarketing

januari 2016 -  Klanten en relaties hebben vaak mooie verhalen en ervaringen. Die delen wij op zijn tijd ook graag met je. Mark van Heijningen (Marketing directeur bij SAP) organiseert regelmatig bijeenkomsten met inspirerende gasten. Onlangs mocht ik zo’n inspiration diner bijwonen. Het...
Never grow up | serious play Lego

Never Grow Up

november 2015 -  Waarschijnlijk ben je deze uitspraak al eens tegengekomen als je een van ons hebt gesproken of bij ons op kantoor bent geweest. Één van de motto’s waar wij volledig achter staan en wat vervlochten zit in al onze werkzaamheden. Je...
Merkwaarden van Dutch Design

De merkwaarden van Dutch Design

oktober 2015 -  Na 14 edities is de Dutch Design Week (DDW) een gevestigd begrip in Eindhoven en vér daarbuiten. Ook Factor Tachtig leeft elk jaar weer toe naar dit hoogtepunt van de herfst. Maar nu DDW en de Design Academy Eindhoven steeds...
focus op de streep op de horizon

Focus je op de streep op de horizon

september 2015 -  Werken we niet allemaal graag naar een punt toe? Een doel dat focus geeft? Maar is die zogenaamde stip op de horizon niet te beperkt? Gaandeweg verandert er immers altijd wel wat of gebeurt er iets onverwachts waardoor je moet...
infographic stappenplan blog

1 infographic zegt meer dan 1000 woorden

september 2015 -  Infographics zijn hot. Catchy illustraties die op een heldere manier informatie, data of kennis over weten te brengen. Een grafische samenvatting van een vaak ingewikkeld verhaal, gevat in cijfers en ‘nice to knows’. Klaar om gedeeld te worden. Of dat...