Improving with a difference: online leadgeneratie voor Etteplan
Over Etteplan
Engineering with a difference: dat is Etteplan. Deze internationale speler levert diensten op het gebied van technische documentatie, engineering, software en geïntegreerde systemen. In Noord-Europa hebben ze qua naamsbekendheid niets te klagen, maar in de Benelux en Duitsland zijn zij minder bekend.
De vraag aan Factor Tachtig: kunnen jullie meedenken over een marketingaanpak voor deze landen? Met als voornaamste doel, werken aan awareness en het genereren van meer leads.
Een goed begin is het halve werk
Samen met Etteplan hebben we in een paar brainstormsessies nagedacht over wie we willen benaderen, met welke boodschap en met welke middelen. Daarnaast is er ook nagedacht over het budget en de planning. De rode draad van de campagne werd Improve. Want het verbeteren en efficiënt maken van een productie-omgeving van morgen, is de toegevoegde waarde van Etteplan. Improving with a difference werd de finale titel van de e-guide: een boodschap die naadloos past bij de merkbelofte van Etteplan.

Blockbuster content: improving with a difference
De interne kennis en expertise van Etteplan, bundelden we in een e-guide. Dit noemen we ook wel blockbuster content, oftewel: hét contentstuk waar je je hele campagne aan kan ophangen. We combineerden hierin extern onderzoek van analisten en de expertise en ervaringen van de medewerkers en klanten van Etteplan. Deze content konden we daarna opknippen in een aantal verdiepende blogs en socialmediaposts. Sommige content is vrij toegankelijk, maar wil je de volledige e-guide lezen, dan laat je je gegevens achter. Zo hebben we gelijk de link naar de leadgeneratie te pakken.
Next step? Online leadgeneratie-campagne
Maar met alleen goede content bereik je niet altijd je doelgroep. Hoe dan wel? Door te adverteren via LinkedIn. Met LinkedIn benader je heel gericht een relatief kleine doelgroep, en meet je de effecten vervolgens eenvoudig. Door een combinatie te kiezen van het promoten van inspirerende blogs en van een e-guide die achter een registratieformulier staat, creëer je awareness en realiseer je leadgeneratiedoelstellingen. In verschillende fasen hebben we vervolgens de online-campagne uitgerold.
Kunnen wij jou ook helpen met een online-campagnestrategie? Bel gerust eens met Marijke of Monique.