Improving with a difference: online leadgeneratie voor Etteplan

Etteplan levert diensten op het gebied van technische documentatie, engineering, software en geïntegreerde systemen.

In Noord-Europa hebben ze qua naamsbekendheid niets te klagen, maar in de Benelux en Duitsland zijn zij minder bekend. De vraag aan Factor Tachtig: kunnen jullie meedenken over een strategische marketingaanpak voor deze landen? Met als voornaamste doel, werken aan awareness en het genereren van meer leads.

Een goed begin: Blockbuster content

Samen met Etteplan hebben we in een paar brainstormsessies nagedacht over wie we willen benaderen, met welke boodschap en met welke middelen. Daarnaast is er ook nagedacht over het budget en de planning. De rode draad van de campagne werd Improve. Want het verbeteren en efficiënt maken van een productie-omgeving van morgen, is de toegevoegde waarde van Etteplan. Improving with a difference werd de finale titel van de e-guide: een boodschap die naadloos past bij de merkbelofte van Etteplan.

De interne kennis en expertise van Etteplan, bundelden we in een e-guide. Dit noemen we ook wel blockbuster content, oftewel: hét contentstuk waar je je hele campagne aan kan ophangen. We combineerden hierin extern onderzoek van analisten en de expertise en ervaringen van de medewerkers en klanten van Etteplan. Deze content konden we daarna opknippen in een aantal verdiepende blogs en socialmediaposts.

Next step? Online leadgeneratie-campagne

Maar met alleen goede content bereik je niet altijd je doelgroep. Hoe dan wel? Door te adverteren via LinkedIn.

Met LinkedIn benader je heel gericht een relatief kleine doelgroep, en meet je de effecten vervolgens eenvoudig. In verschillende fasen hebben we vervolgens de online-campagne uitgerold.

Sommige content was vrij toegankelijk, maar als je de volledige e-guide wilde lezen, moest je jouw gegevens achterlaten. Zo hadden we gelijk de link naar de leadgeneratie te pakken. Door de combinatie van het promoten van inspirerende blogs die gratis te lezen waren en een e-guide achter een registratieformulier, konden we beide doelstellingen bereiken: het vergroten van bewustwording en genereren van leads.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Marijke


Marijke Dijkgraaf

Merkmaker

+31 (0)40 7470161

    Menu