Een toekomstbestendig merk: je merkkompas leidt de weg

Merk
Holland High Tech

Expertises
Merkstrategie
UX/UI
Copywriting

Holland High Tech is de topsector High Tech Systemen en Materialen.

Bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheden werken in hun ecosysteem intensief samen aan innovaties in publiek-private samenwerkingen. Teams van experts ontwikkelen binnen Holland High Tech in vijftien roadmaps (sleutel)technologieën die structurele oplossingen bieden voor uitdagingen op het gebied van klimaat, duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en mobiliteit.

Merkkompas met de juiste focus

In onze samenwerking met Holland High Tech ging het initieel vooral over het volgende vraagstuk: ‘Hoe maak je duidelijk wat je als Holland High Tech doet?’. Om die vraag te beantwoorden, gingen we in een werksessie – met behulp van de 23plusone-methode – op zoek naar de drijfveren, de streep op de horizon en bepaalden we aansluitend het archetype. Natuurlijk mocht een passende tone-of-voice daar niet bij ontbreken.

Dat alles leidde in de vorm van een merkkompas tot de juiste focus en de handvatten, waarmee Holland High Tech zich goed en eenduidig aan de verschillende doelgroepen kan laten zien. Een merk dat zowel op emotie als feiten scoort.

Een nieuwe website

Na een enthousiast ontvangen merkkompas kregen we vervolgens de opdracht om ook de website te vernieuwen. De voormalige website voldeed namelijk op een aantal vlakken niet meer aan de wensen en eisen van Holland High Tech. Of we deze meer beeldend en verhalend wilde maken en de juiste balans wilde vinden tussen informeren en inspireren. De website moest daarbij klaar zijn voor de toekomst en goed bruikbaar zijn voor de doelgroep en collega’s. Zowel aan de voor- als de achterkant.

We bleven in contact met de technische partner en Holland High Tech, om samen het maximale uit de website te halen. Dat betekent dat we uiteindelijk ook aanhaakten bij de uitwerking van content, de doorvertaling naar front- en backend op de voet volgden, mee werkten aan de vulling van het CMS en een bijpassende nieuwsbrief uitrolden. 

Digitaal jaaroverzicht

Holland High Tech pakte het grondig aan en ging voor een interactief jaaroverzicht en infographic. Wij kregen de opdracht om beide te ontwerpen. Het jaaroverzicht is een interactief product, waarmee je geleid wordt naar het onderwerp dat jou interesseert. En je vervolgens, zonder dat je het door hebt, verder klikt naar de andere onderwerpen. Overzichtelijk, snel en dynamisch. Vol met foto’s, quotes, grafieken en verdiepende blogs.

Voor de infographic vormden we tien platte staafgrafieken om tot een aantrekkelijke infographic. We dachten na over hoe je een jaar aan data (uit het Nederlandse bedrijfsleven) op één scherm samenvat. Welke data is het belangrijkst? En boven alles, wat wil je met deze data vertellen? Ook maakten we ‘Infograpic guidelines’ om het visualiseren van data laagdrempeliger te maken voor Holland High Tech en om de huidige huisstijl uit te breiden. Zo kan in de toekomst hierop worden vervolgd.

Kennis- en innovatieagenda’s (KIA’s)

Met het missiegedreven innovatiebeleid kijkt de overheid hoe we samen een klimaatbestendig, waterrobuust, duurzaam, gezond en veilig Nederland kunnen realiseren. Holland High Tech is de coördinator, verbinder en aanjager van de KIA’s Sleuteltechnologieën en Veiligheid. Wij mochten de websites en digitale verslagen van deze KIA’s vormgeven met een eigen identiteit, maar in het verlengde van de Holland High Tech huisstijl.

HHT case KIA-veiligheid

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Robert


Robert van de Wiel

Designer

+31 (0)40 7470161

    Menu