NTS’ nieuwe website – UX, copywriting en branddesign vinden elkaar

NTS is een wereldwijde aanwezigheid en brede technologische expertise voor hightech Original Equipment Manufacturers (OEM’s) in de markten Semiconductors en Analytical.

Door hun groeiende globale aanwezigheid, wordt eenheid alsmaar belangrijker. Eenheid in NTS als merk, die geborgd wordt door één gezamenlijke NTS Group-website te maken. In gerevolutioneerde huisstijl, in lijn met merkwaarden en geschreven in passende tone-of-voice. Je begrijpt: een klus naar ons hart.

“Het mooie is dat onze nieuwe website niet alleen enorm bijdraagt aan het NTS merk, maar ook nog eens meer én betere leads genereert”

Stefan Martens, Head of Marketing & Internal Communications NTS

Globaal karakter vraagt om eenheid

Wanneer een website aan vernieuwing toe is, zijn er twee keuzes. Kies je ervoor om de huidige website te optimaliseren? Of ga je ‘back to square one’? Om die vraag te beantwoorden, kom je eerst tot de kern van de klantvraag. Het mag beter, nieuwer en meer up-to-date. Maar ook lag de wens er om de websites van alle locaties samen te brengen naar één website. Daarnaast hebben wij de laatste jaren samen met NTS mogen werken naar een nieuwe huisstijl en tone-of-voice, met de merkwaarden van NTS als basis. Mooie handvatten, die klaarlagen om in de praktijk toegepast te worden. Oftewel, genoeg te doen. Daarom adviseerden we optie twee, en dat zag NTS net zo zitten als wij.

Strategisch UX

Opnieuw opbouwen dus. Helemaal vanaf een blank canvas. In de eerste fase keken we samen met NTS kritisch naar de inhoud van de bestaande website op strategisch niveau. Op welke expertises focussen we ons? Waar blinken we in uit? En wat maakt dat nou zo bijzonder? We zetten een nieuwe boomstructuur neer, om het verhaal van NTS zo volledig mogelijk te vertellen.

User-experience is daarin geen volgende stap, maar een geïntegreerd onderdeel. In het bepalen van de inhoud, ligt al een sterke focus op de route van de website. Je wilt de klantreis optimaliseren, zonder dat de inhoud verloren gaat. En zo werk je toe naar een zo optimaal wireframe. Zodra die er ligt, komt design om de hoek kijken.

Huisstijlrevolutie

NTS’ nieuwe huisstijl? Die gaat niet over één nacht ijs. Daar hebben we de laatste jaren intensief samen aan gewerkt. De volgende stap is om die op een nieuwe website in actie te zetten, met beelden, kleuren en bewegingen die één-op-één staan met het merk NTS. Want hoe zet je merkwaarden als ‘state-of-the-art’, ‘hands-on’ en ‘approachable’ om in een visuele merkbeleving? Aan het eind van deze fase staat er een website. Gevuld met lorem ipsum, dat wel…

Don’t underestimate copy

Onze contentcreators staan in de startblokken en mogen éindelijk in actie komen om alle Engelse teksten voor de website te schrijven. Hoewel in de eerste fase al bepaald is welke markten, expertises en hoofdonderwerpen aan bod komen, is de fase van teksten schrijven nét zo bepalend voor het merk. Je vastbijten in complexe onderwerpen is één ding. Maar hoe je die kennis vervolgens in een tekst giet, dat is een tweede. Hoe technisch houden we het? Met welke energie willen we het verhaal vertellen? En hoe zorgen we dat de verschillende locaties hun unieke karakter niet verliezen?

Na een optimaal ontwerp, een gerevolutioneerde huisstijl en veel spot-on Engelse teksten, zit ons werk erop. Een intensief project, dat zonder een net zo intensieve samenwerking geen succes was geworden.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Rutger


Rutger Dragstra

Designer

+31 (0)40 7470161

    Menu