The Fundamentals of Typography

Auteur: Gavin Ambrose, Mr Paul Harris
Publicatie: 2011


Typografie… Een ondergeschoven kindje. Niet zo belangrijk, toch? Een afterthought. Als grafisch vormgever weet je beter!

De juiste typografie is cruciaal voor je merkbeleving. Natuurlijk denk je al snel aan herkenbare logo’s met hun typische lettertypen, maar het gaat verder dan dat. Wat dacht je van je website? Hoe belangrijk is de typografie daar? Je klant zal er niet snel iets van vinden, behalve als het niet ‘klopt’.

Welk font straalt dát uit wat jij als merk naar je klant wilt uitstralen? Ga je voor modern? Wil je vertrouwen wekken? Of ligt de nadruk op leesbaarheid?

In ‘The fundamentals of typography’ nemen Gavin Ambrose en Paul Harris je mee in de wereld van het font. Van geschiedenis tot praktische toepassing. Tot in detail. Verpakt met duidelijke uitleg, uitgebreide illustraties, heldere voorbeelden en oefeningen om zelf te doen!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu