Categorie:
Factor Tachtig

Blader door de 32 blogs.
Patroondoorbreking op kantoor

Wees creatief, doorbreek het patroon

februari 2019 -  Cre·a·ti·vi·teit (de; v) scheppend vermogen, aldus de van Dale. Creativiteit wordt toegepast in elke discipline van ieder vakgebied, maar wordt vooral veel gebruikt in de marketingwereld. Als content creator spreek ik iedere dag mijn creativiteit aan om scherpe copy te...
Koffiedik Kijken 2019 unbullshitting

Koffiedik Kijken

januari 2019 -  In het KIT (Royal Tropical Institute) kwam op 10 januari de bureauwereld bij elkaar om te luisteren naar vier sprekers die een gooi doen naar de marcom-ontwikkelingen voor het jaar 2019: Koffiedik Kijken. Leuk detail: deze jaarlijkse voorspellingen in marketing,...
Eindhoven logo variaties F80

Waarom Eindhoven?

januari 2019 -  In 2011 schreven we nog trots over onze plek in Liempde. Daar liggen ook nog steeds onze roots en veel – heel veel – mooie herinneringen. We hebben er echter nu als merkmakers bewust voor gekozen om aan te haken...
Top down - Robert van de Wiel

Hoe blijf je als creatieve professional creatief?

december 2018 -  Rechts. Voor de kijker links. In die hersenhelft worden de creatieve verbindingen gelegd. Althans, zo wordt de werking van dat deel van ons brein vaak verklaard. Wetenschappelijk onderzoek bewijst echter dat het te simpel gesteld is om voor creativiteit alleen...

On the Move
naar Eindhoven

augustus 2018 -  Factor Tachtig gaat verhuizen. De Coop, de kiosk, buurman Saris, de snackbar aan de overkant (met groentekroketten, geen vega) en de markt op woensdag: de komende weken zeggen we Liempde en alle eigenaardigheden gedag. Eindhoven, here we come! We verruilen...
Van Liempde naar Eindhoven

Nieuw in Eindhoven …

juli 2018 -  Om maar met de deur in huis te vallen: de merkmakers van Factor Tachtig verruilen het landelijke Liempde voor designstad Eindhoven. Van midden in het groen naar uitzicht op ‘big city lights’. Hallo Eindhoven, bedankt Liempde! Jump to English translation...
F80 op TNW Conference

Human technology: lessen van TNW Conference

mei 2017 -  Met het hele team naar TNW Conference in Amsterdam. Twee dagen inspiratie, twee dagen plezier, voor maanden nieuwe ideeën. En waar beginnen we dan? Met een blog. Even onze eigen gedachten kort op een rijtje zetten. Acht stel hersens hebben...
het verhaal achter ons merk

Het verhaal achter onze naam

oktober 2016 -  We nemen je een jaar of 10 mee terug in de tijd. Gnarls Barkley’s Crazy schalt uit de speaker. Tom Cruise doet voor de 3e keer zijn best in Mission Impossible en Jan-Peter Balkenende probeert dat op zijn beurt voor...
Never grow up | serious play Lego

Never Grow Up

november 2015 -  Waarschijnlijk ben je deze uitspraak al eens tegengekomen als je een van ons hebt gesproken of bij ons op kantoor bent geweest. Één van de motto’s waar wij volledig achter staan en wat vervlochten zit in al onze werkzaamheden. Je...