Don’t make me think

Auteur: Steve Krug
Publicatie: 2014


Hoe lang moet de gebruiker van jouw website nadenken? Een seconde? Dan heb je als websitebouwer al iets fout gedaan. Je wil toch niet het risico lopen dat je potentiële klant je website verlaat? Maak je website zo simpel mogelijk. Vanzelfsprekend.

Steve Krug helpt je hierbij. In zijn boek ‘Don’t make me think’ geef hij je de de spelregels van webdesign. Zijn advies: denk goed na over het ontwerp van je website, zodat je bezoeker dat niet meer hoeft! Stap in de schoenen van je website-gebruiker. Alles moet in één oogopslag duidelijk zijn.

“It doesn’t matter how many times I have to click, as long as each click is a mindless, unambiguous choice.”

Deze ‘usability bijbel’ is hét criterium om een website te beoordelen op bruikbaarheid. Jouw website dient zich als mens te gedragen: Beleefd. Faciliterend. Een antwoord op alle vragen van je gebruiker! Als jij een websitebouwer bent, dan mag dit boek niet ontbreken in je boekenkast.

Dit boek kwam in 2012 uit, maar kreeg een update in 2014 met extra hoofdstukken over mobile webdesign.

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu