4 persona’s voor een sterke arbeidsmarktcampagne
Merk
Cegeka
Cegeka Business Solutions is gespecialiseerd in het bieden van de juiste IT-oplossingen en dienstverlening, gericht op Microsoft Dynamics.
Voor elke uiting, het juiste middel
Cegeka is een familiebedrijf in hart en nieren, en dat zie je ook terug in de relatie met hun klanten. Deze waardes willen ze met de nieuwe Aspire to more-campagne nu ook bij hun medewerkers tot leven brengen. Maar hoe doe je dat? Hoe trek je nieuwe medewerkers? Hoe bind je hen aan je organisatie? En welke middelen zet je daarvoor in? Daarvoor klopte het bedrijf bij Factor Tachtig aan.
Aspire to more is in het leven geroepen om medewerkers na te laten denken over hun ambities. Waar ben ik goed in? Hoe kan ik een klant beter helpen? Maar vooral: wat vind ik leuk? Samen groeien staat bij hen hoog in het vaandel. Een pluspunt dat ze graag naar buiten toe communiceren.
Persona’s voor gerichte content
Voor ons was meteen duidelijk, als je wil meedenken over de ambities van je (toekomstige) werknemers, dan moet je eerst scherp hebben wat zij belangrijk vinden. Daarom stelden we als eerste stap, persona’s op. De potentiële werknemers bij Cegeka kan je indelen in 4 doelgroepen: young professionals, professionals D365, vendors en zij-instromers. Om een beter beeld van deze groepen te krijgen, zijn er interviews afgenomen.
Met deze interviews, en het see-, think-, do-, care-model van Google als basis, hebben wij een message framework opgesteld. Met dit framework zijn we gerichte content gaan maken. Zo zijn er inmiddels storygraphics gecreëerd, om het carrièrepad van de young professionals visueel te maken. Maar zijn er ook whitepapers, vacatureteksten en tal van socialmediaposts geschreven. Voor de komende periode staan er nog leuke a-day-in-the-life-cases en give-aways voor nieuwe werknemers op het programma.
En verder? We gaan door met zaadjes planten bij de doelgroep. We willen hen activeren om met Cegeka in gesprek te gaan.
Wij kijken uit naar een fijne en inspirerende samenwerking, waarbij we méér mensen aan het merk binden. En wie weet, zelfs Cegeka-fans creëren.