Fanstrategie

Auteur: Wil Michels
Publicatie: 2020


Heeft een merk fans nodig? Wil Mechels denkt van wel. Klanten zijn de ambassadeurs van een merk. Maak ze enthousiast en ze praten nergens anders over dan over jouw merk. Zeker in deze tijd, waarin social media een grote rol speelt, is dit een niet te onderschatten element.

Jouw fans delen je merk, product of dienst in hun eigen sociale netwerk. Dit is een fantastische multiplier voor je merk. Onderschat daarom de waarde van fans niet in je communicatie. Dit zijn topinfluencers, zelfs wanneer zij niet strikt genomen influencers zijn. 

Het boek van Wil Mechels onderscheidt zich van andere boeken over vergelijkbare onderwerpen door niet enkel anekdotisch te zijn. In dit boek vind je een strategische aanpak. Sales hebben een sterke nadruk, maar de psychologie achter fanbuilding heeft de hoofdrol in het betoog van Mechels. Niet alleen voor commerciële bedrijven. Deze tips zijn minstens zo waardevol voor non-profitorganisaties en zelfs gemeenten. Wie zijn de belangrijkste fans? De medewerkers, dus daar begin je. 

“Fanstrategie betekent eerst geven en later iets krijgen.”

Als je op zoek bent naar iemand om complexe zaken helder uit te leggen, dan is Wil Michels je man. Eerder schreef hij al het Handboek Communicatie en Communicatiestrategie. Twee jaar later kwam dit boek, Fanstrategie, uit. Dit is een ware passie voor Mechels, en dat merk je tijdens het lezen!

En als relatie van Factor Tachtig mag je dit boek uiteraard ook bij ons lenen, want het staat hier in de boekenkast.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig



    Menu