twitter-onderzoek-social-media

Twitter: To Tweet or not to Tweet

augustus 2009 -  Twitter. Een hype of een zegen. De meningen zijn verdeeld. Bij de eerste van een reeks periodieke onderzoeken uit naam van PearAnalytics  wordt bijna de helft van de beoordeelde tweeds in de categorie ‘Pointless Babble’ geschoven, direct gevolgd door ‘Conversational’. Slechts...
brand-activation-merkbelofte-experience-marketing-unox

Brand Activation – Beleven, beloven en beslissen

mei 2009 -  Beleven, beloven en beslissen Drie peilers  van Factor Tachtig die opvallend veel raakvlakken hebben met de term ‘brand activation’. Brand activation gaat uit van de kern van marketing; je verkoop op een hoger plan tillen. Maar hoe ‘activeer’ je succesvol je...
online-analyse-marketing-apk

De online analyse volgens Factor Tachtig

februari 2009 -  In de afgelopen jaren hebben wij meerdere klanten van advies mogen voorzien op het vlak van hun online én offline communicatie. Een onderdeel van onze werkwijze; de online-analyse. Laat uw website door ons analyseren Snel inzicht in de toekomstbestendigheid van...
online-reputatie-management

Werk aan uw reputatie!

februari 2009 -  Die goede oude tijd. Was u het ene moment ongewild middelpunt van de laatste roddel, haalde u wellicht zelfs de krant, het andere moment verdween die aandacht als sneeuw voor de zon en die krant in de kattenbak… De opkomst...
zoekmachine-marketing-seo-sem-sea

De som van SEA en SEO is SEM en ROI

februari 2009 -  “Ik wil gevonden worden. Bovenaan.” Kryptisch… En toch weet bijna iedereen wat er wordt bedoeld. U wilt zo hoog mogelijk verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines. En dan in het bijzonder Google. Er zijn ook in dit geval meerdere wegen...
cross-sell-up-selling

Cross-Sell en Up-Selling

januari 2009 -  U wilt uw omzet verhogen. Een breder assortiment in de markt zetten. Specifieke producten in het voetlicht brengen. Cross-sell en Up-selling helpen u hierbij. Technieken die uw supermarkt, bakker of slager al langer toepassen. Wij lichten het graag verder toe....
below the line - above the line

Above the Line en Below the Line

december 2008 -  Wat is de betekenis van de 2 termen Above the Line en Below the Line? En hoe staat online marketing hier in? Above the line (ATL) Promotionele activiteiten gericht op de grote massa. Kanalen als radio, tv en (online) advertenties...

“Bel-me-niet-register in wet”

november 2008 -  De Eerste Kamer heeft ingestemd met wetgeving die een officieel bel-me-niet-register regelt. De aangenomen wijziging van de telecomwet verbiedt ook het sturen van ongevraagde e-mail naar bedrijven. Spam sturen naar personen was al verboden. —– Nu.nl: De Eerste Kamer heeft...

Artikel 20 jaar internet

november 2008 -  De jaren 80. Nog worden we warm van namen als Atari, Amiga, Commodore 64 en ZX Spectrum. Microsoft maakt met MS-DOS zijn opkomst. Grotere bedrijven en overheidsinstellingen maken gebruik van intranet en in de VS wordt deze trend gecombineerd met...