Blog

Er gebeurt een hoop op je online kanalen en als geen ander ken je de ins en outs van je virtuele aanwezigheid. Je CMS-eigen statistieken bieden je inzicht in de performance van je website. Google Analytics toont je het laatste én meest bezochte blog-artikel. Via Facebook weet je het aantal likes en de prestatie van een post. De meest recente tweet en het aantal volgers vind je via Twitter. De laatst toegevoegde foto vind je op je Instagram-account. Wellicht heb je al een eerste optimalisatiestap gezet met de inzet van bijvoorbeeld Hootsuite.

Online dashboard voor marketeers

Online dashboard voor marketeers
afbeelding

Maar hebben je collega’s scherp wát er allemaal beweegt online, zonder in al die tools te hoeven duiken? Wordt er onderling gediscussieerd over het wel en wee van je kanalen? Die vragen zijn hét uitgangspunt voor de ontwikkeling van het Online Dashboard.

Op één groot scherm – geplaatst midden op de afdeling – hebben de marketeers van deze klant vanaf vandaag actueel inzicht in de performance van website, blog en social kanalen. In 1 oogopslag zijn in hoofdlijnen de best bezochte én het totaal aantal bezochte pagina’s en bezoekers duidelijk. De hele afdeling – en iedereen die daar binnen loopt – heeft daarnaast ook de meest recente posts, tweet, instagram, het aantal likes en volgers in beeld.

De diverse items worden daarbij grafisch afgezet tegen de voorafgaande periode, waarmee voor iedereen direct duidelijk is wat de ‘ups’ en ‘downs’ van dit moment zijn. Een ideaal praat- en stuurplaatje voor alle collega’s: een online – letterlijk social – hub.

We houden de bevindingen en wensen in de gaten. Het relevant houden van een Online Dashboard is ‘work in progress’. Wij zijn benieuwd, hou houdt jij je online performance voor iedereen – laagdrempelig – inzichtelijk en hoe ga jij de discussie aan met je collega’s?

Lees ook:  Data laten werken voor jou én je klant

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu