Blog

Twitter. Een hype of een zegen. De meningen zijn verdeeld. Bij de eerste van een reeks periodieke onderzoeken uit naam van PearAnalytics wordt bijna de helft van de beoordeelde tweets in de categorie ‘Pointless Babble’ geschoven, direct gevolgd door ‘Conversational’.

Twitter: To Tweet or not to Tweet

Twitter: To Tweet or not to Tweet|Twitter: To Tweet or not to Tweet 1
afbeelding

Slechts een kleine 9 procent blijkt het predikaat ‘Pass-Along Value’ waard. Opvallend is dat deze laatste categorie het best vertegenwoordigd blijkt op maandag en om 11:30u in de ochtend. Bekijk de Whitepaper.

Twitter blijkt ondanks het ‘babbel-imago’ in 2009 het bloggen voorbijgestreefd als het meest populaire social media platform onder Fortune 100 bedrijven. Uit onderzoek van Burson-Marsteller en Proof Digital Media blijkt dat de grootste 100 bedrijven uit Fortune Magazine’s jaarlijkse Fortune 500 actief gebruik maken van Twitter. Het onderzoek concludeert dat 54% van deze bedrijven Twitter gebruikt om direct contact te leggen met hun omgeving. Ongeveer 94% distribueert nieuws updates en aankondigingen. Bij 67% heeft Twitter (gedeeltelijk) een functie op het gebied klantenservice.

Onderzoek door Sysomos onder 11.5 milioen Twitter accounts wijst onder andere uit dat 72,5% van alle gebruikers toegevoegd zijn gedurende de eerste 5 maanden van 2009. 85,3% van de gebruikers ‘twittert’ minder dan één maal per dag, een verrassende 21% heeft zelfs nog nooit een Tweet gepost…. Een logische conclusie in dit onderzoek luidt ‘hoe meer volgers hoe frequenter men Twittert’…. Lees meer details in ‘An In-Depth Look Inside the Twitter World‘ .

Twitter. Onmiskenbaar populair. Een platform met mogelijkheden. Of het bij u én uw bedrijf past kunt u zelf bepalen. Ben echter wel bewust van het gegeven dat uw klant zich mogelijk wél op Twitter bevindt (en zich wellicht over uw merk uitlaat). De drempel om zelf te experimenteren ligt laag. Er zijn echter ook een aantal valkuilen. Frankwatching zette alvast de meest voor de hand liggende Twitter Don’ts op een rij. Bekijkt u ondertussen zelf even in welk Twitter-stadium u zich inmiddels bevindt?

Four stages of getting twitter

Twitter statistieken anno 2020

Lees ook:  Brandingstrategie - ga jij voor mono of multi?

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu